Pagina's

maandag 31 oktober 2022

Herfst, herfst wat heb je te koop?


Herfst, herfst wat heb je te koop? Duizend kilo bladeren op een hoop...
Deze keer ben ik met bladeren, acrylverf en canvaspapier aan de slag gegaan.


Eerst heb ik in de tuin wat mooi gevormde bladeren gezocht. O.a. een blad van een varen en een hortensiablad.


Verder heb je nodig een sponsje en een paar velletjes dun (printer) papier. Het sponsje is een stukje van een goedkoop wit wondersponsje.

Doe een kloddertje donkerbruine acrylverf op een velletje papier en leg het varenblad er op de kop naast (onderkant van het blad boven). Dip het sponsje in de verf en dep daarna met het sponsje op het blad. Zie onderstaande foto's.



Pak het blad op met een pincet en leg het met de geverfde kant op een stukje canvaspapier. Leg er een dun velletje papier overheen en druk dit voorzichtig, maar stevig aan. Verwijder het vel papier en het blad en je ziet een mooie afdruk van het varenblad op het canvaspapier. 
Maak hierna nog een donkerbruine afdruk schuin over de andere.


Doe nu een kloddertje okergele acrylverf op het vel papier, neem een nieuw sponsje en voorzie een nieuw varenblad van okergele verf.


Leg dit blad met de geverfde kant tussen de 2 andere afdrukken op het canvaspapier, leg er een dun velletje papier overheen en druk het weer voorzichtig, maar stevig aan. 


Nu heb je een boeketje van varenblad:


Hieronder zie je nog meer afdrukken die ik heb gemaakt. Links en in het midden een hortensiablad en rechts het blad van de ooievaarsbek. Die laatste heb ik van meerdere kleuren verf voorzien en daarna op het canvaspapier gedrukt.


Met deze afdrukken heb ik de volgende drie kaarten gemaakt: 

Voor deze felicitatiekaart heb ik de lichtbruine basiskaart bewerkt met inkt en een maskstencil. Daarop heb ik een donkerbruin stukje cardstock geplakt en daar op een velletje goud glitter designpapier.
Van het stukje canvaspapier met de afdrukken en een stukje donkerbruin cardstock heb ik labels gemaakt en deze heb ik schuin op elkaar geplakt. Het goudbruine lintje heb ik eraan geniet met een goudkleurig nietje. De kaart heb ik afgewerkt met een tekststrookje en wat strass steentjes in verschillende bijpassende kleuren en van verschillende grootte. Alle randen zijn geïnkt voor een zachtere uitstraling. Leuk detail is het gerafelde randje aan de onderkant van het canvaslabel. Omdat dit canvaspapier geweven is, kun je er voorzichtig wat draadjes uittrekken.


Voor deze wenskaart heb ik een basiskaart van kraftkarton gebruikt. Ik heb eerst de bovenkaart op elkaar geplakt. Daarvoor heb ik een stukje designpapier gebruikt in het groen/bruin met gouden stipjes. Daarop heb ik een stukje kraftpapier geplakt en daar weer op het canvaspapier met de afdrukken van een hortensiablad en een varenblad. Deze heb in met een hartvorm uitgestanst. Daarna heb ik er een goudkleurig lintje omheen gestrikt en het geheel op de basiskaart geplakt. De kaart is afgewerkt met 2 goudkleurige plakparels. Op deze kaart heb ik bewust (nog) geen tekst gezet.


Tot slot heb ik er nog een condoleancekaart mee gemaakt. De basiskaart komt uit een vel designkarton. Daarop heb ik een vierkant van kraftpapier geplakt en daarop een iets kleiner vierkantje van designpapier. Van het canvaspapier met de afdruk van een hortensiablad heb ik een vierkantje gesneden en dit heb ik op een iets groter stukje kraftpapier geplakt. Dit vierkant heb ik in een ruitvorm op het midden van de kaart geplakt. Ook op deze kaart staat nog geen tekst, omdat ik nog niet weet wat ik erop zal zetten. 


Ik hoop je weer een beetje inspiratie te hebben gegeven deze herfst.

Creatieve groetjes van



Voor deze kaarten heb ik de volgen materialen van Craft Sensations gebruikt:






















1 opmerking: