Pagina's

woensdag 8 januari 2020

Eenvoudig Kaartje


     Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie een kaartje laten zien welke ik gemaakt heb met 1 vel A4 witte cardstock en 1 vel A4 kraft papier samen met een blok design papier Basics van Craft Sensations.
 Ik vond het een uitdaging om met zo weinig mogelijk materiaal aan de gang te gaan en toch een mooi kaartje te maken. Ik denk dat dit wel gelukt is en hoop dat jullie dit ook willen proberen! Daarom heb ik, hieronder via foto's, een uitleg voor jullie gemaakt over hoe ik deze kaart gemaakt heb.


Zoals je ziet heb je de mogelijkheid om op de twee grote witte vlakken een foto of leuk plaatje te plakken en op de banner een tekst te schrijven of te stempelen.
Ik heb dat hier nog niet gedaan omdat ik nog niet weet voor wie de kaart bestemd is.


In de binnenkant van de kaart heb ik een kleine 
pocket met labeltje gemaakt.
Ook hier heb ik verder nog geen tekst of stempel opgedaan.


Hieronder volgt nu de uitleg met foto's:


De basiskaart is van Kraft papier en gesneden of geknipt op 14.7 cm hoog en 21 cm breed.
Ik heb deze in de breedte gerild (dubbel gevouwen) op
10.5 cm.


De "mat" ( dit is het witte vel cardstock),
deze heb ik 3 keer uitgesneden. (voor de voorkant en de 
beide binnen kanten van de kaart) De maten hiervan zijn 
14,2 cm hoog en 10 cm breed.


Op de foto hierboven staat het strookje kraft papier voor de voorkant van de kaart.
Hiervan is de afmeting 15 cm hoog en 7.5 cm breed. 
Deze strook heb ik gerild (gevouwen) op de lange kant op 7.5 cm. 


Op deze strook kraft papier komt ook weer een "mat" van witte cardstock.
Ik heb hiervoor 3 stukjes van 7 cm hoog, en 7 cm breed gesneden en deze op de strook kraft geplakt zoals op de 2 onderstaande foto's te zien is.



Voordat ik de strook op de voorkant van de kaart plak, heb ik eerst een touwtje van ongeveer 30 cm op de achterkant van de strook geplakt zodat het flapje straks goed gesloten kan worden.


Vervolgens heb ik het designpapier (de hoogte hiervan is 13.7 cm en de breedte is 9.5 cm) alvast op de voorkant geplakt. Hierna heb ik de strook met de vouw naar de bovenkant op de kaart geplakt. 
 Het staat jullie natuurlijk vrij om het op een andere manier op te plakken.


Hier zie je dat ik onderaan de kaart nog een smal strookje kraft papier geplakt heb van 7.5 cm breed en 2.5 cm hoog en daar bovenop nog wit cardstock papier van 7 cm breed en 2 cm hoog. 


 Voor de "pocket" heb ik van het kraft papier een stukje van 7.5 cm hoog een 7.5 cm breed gesneden en van de witte cardstock een vierkant van 7cm - 7 cm.
Zoals je op de foto kunt zien heb ik aan de linker bovenkant van het stukje kraft papier met potlood een streepje gezet op 1.5 cm en aan de 
rechter zijkant beneden ook op 1.5 cm.  Met potlood even een hulplijntje getrokken en daarna het gearceerde gedeelte weggesneden. Bij de witte "mat" heb ik hetzelfde gedaan, maar dan op 1.2 cm aan de beide kanten en ook het gearceerde gedeelte weggesneden.


Het resultaat ziet er dan zo uit.

Hierna de witte "mat" op het kraft papier geplakt.


Op de foto hieronder is te zien hoe ik eerst weer een stuk designpapier van 13.7 cm hoog en 9.5 cm breed op de witte "mat" geplakt heb en daarna de "pocket" in de linker beneden hoek heb geplakt.
Let op: alleen een dun streepje lijm of smal strookje dubbelzijdig tape langs de linker- en onderkant van de "pocket" plakken, anders past de label er niet meer tussen.


Aan de rechterkant van de binnenkant heb ik in plaats van een witte "mat" een stukje geel designpapier met script uit het blok van CS gebruikt en daarboven op weer een tekst (uit hetzelfde blok van CS) geplakt.

Voor het labeltje heb ik van kraft een stukje van 6 cm breed en 7.5 cm hoog gesneden en van wit cardstok een stukje van 5.5 cm breed en 7 cm hoog.
Bij beiden heb ik aan de bovenkant de hoekjes van ongeveer 1.5 cm weg geknipt en het geheel weer op elkaar geplakt.


Ik hoop dat jullie het een leuk kaartje vinden en er ook mee aan de slag gaan. Als je vragen hebt, stel ze dan gerust, ik zal proberen er zo duidelijk mogelijk antwoord op te geven. Het zou heel leuk zijn als we jullie resultaten dan op de facebook pagina van Creatief met Craft sensations terug zien.
Groetjes Sonja.

Hieronder zie je nog een paar foto's van het materiaal wat ik voor deze kaart heb gebruikt.






10 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi, ga ik zeker maken.
    Dank voor het idee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marian!
      Leuk dat je het ook wil gaan maken.
      Ik hoop dat je het resultaat met ons wil delen op Facebook
      bij Creatief met Craft sensations.
      Groetjes, Sonja.

      Verwijderen
  3. Heel mooi ,ik ga het ook eens maken ,bedankt voor de uitleg

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Chrisje en graag gedaan hoor! Ik hoop dat we jou kaart ook op onze groep op facebook mogen bewonderen.
      Groetjes Sonja

      Verwijderen