Pagina's

maandag 12 april 2021

Simpel wenskaartje


Een tijdje terug heb ik deze kaart gemaakt. Het is een simpel kaartje waar je alleen maar karton, een vlindersnijmal en washitape voor nodig hebt. En natuurlijk je basismaterialen, zoals een mes, schaar, (snij)liniaal, lijm en/of tissuetape.

Hieronder laat ik je in grote lijnen zien hoe ik deze kaart gemaakt heb.
De basiskaart is een dubbelgevouwen roze kaart van 10,5 cm x 15 cm. Dan een grijze tussenkaart van 
9,5 cm x 14 cm en een witte oplegkaart van 9 cm x 13,5 cm. Om het gewicht van de kaart wat te beperken, heb ik het midden van de grijze tussenkaart eruit gesneden, zodat je alleen een rand overhoudt. 

De opbouw is als volgt:
Ik ben begonnen met 2 vierkantjes: een witte en een grijze. De grijze is rondom 1,5 mm groter dan de witte. Deze vierkantjes heb ik op elkaar geplakt en toen heb ik er een vlinder uit gestanst.


Daarna heb ik bepaald waar dit vierkant op de kaart moet komen en heb ik de vlinder afgetekend op de oplegkaart. Ik heb wat kleurtjes/designs washitape bij elkaar gezocht en deze schuin over de getekende vlinder geplakt zodat je de tekening niet meer ziet. Ik heb de washitape iets over laten steken en aan de achterkant van de oplegkaart vastgeplakt.


Het vierkant met de uitgestanste vlinder heb ik met 3D tape over het washitape op de oplegkaart geplakt, zodat je een beetje diepte in de kaart krijgt.


Toen ik tussen al mijn rollen washitape een rol met deze tekst zag, wist ik dat deze erbij moest. Ik heb de washitape op een strookje grijs karton geplakt en daarna op de kaart geplakt.


Voor de afwerking heb ik een paar strass steentjes op de kaart geplakt.



En dit is het eindresultaat. En hoe leuk is het als straks dit kaartje op de verpakking van dit karton komt te staan. Daar ben ik echt supertrots op.


Creatieve groetjes van


Voor deze kaart heb ik de volgende materialen van Craft Sensations gebruikt:







































 

2 opmerkingen: