Pagina's

zaterdag 14 december 2019

Dennenappels van papier maken - Gast DTer Sonja



     Hallo allemaal

Waarschijnlijk zijn vele van ons al druk bezig met het maken van kerstkaarten. Hoe leuk is het dan als je er zelf gemaakte dennenappels op kan verwerken.
Hieronder zie je een paar voorbeelden en de foto's hoe je dit eenvoudig opbouwt.

Op de eerste 2 foto's zie je welke materialen je hier voor gebruikt. 
Een cirkel- of  hartjes pons
een ril pen met matje
 een schaar
 en verder nog je papier 
 en lijm of een lijmpistool



 We gaan aan de slag; voor elke "pegel" heb je 9 rondjes of 5 hartjes nodig van bruin papier en een reep groen papier van ongeveer 3 cm breed. 
Verder voor de achterkant van de "pegel" nog een smal stukje karton van ongeveer 4 cm lang. De hartjes knip je doormidden zoals je op de foto hierboven ziet en bouw je net zo op als je op de volgende foto's ziet.

Alle rondjes of halve hartjes bol je eerst met de ril pen (aan de achterkant van het papier) een beetje op, met een beetje druk en ronddraaiende beweging, bv. op een prikmatje.


Als eerste plak je op je stukje papier helemaal onderaan 1 rondje (half hart deeltje)


 Daar boven op plak je 2 rondjes half over de onderste en tegen elkaar aan.


De volgende rij plak je eerst weer een rondje ( half hartje) half op de twee vorige rondjes en daar bovenop dan weer 1 aan de beide zijkanten. 
Deze serie herhaal je nog een keer en dan is je dennenappel klaar.


De groene strook knip je dicht tegen elkaar in, aan de onderkant,( zie eerdere foto) en die rol je dan op en plak je vast.
Het deeltje wat je gerold hebt plak je schuin achter de dennenappel vast en de "naaldjes" trek je iets uit elkaar.
Een klein strikje erboven op en het geheel is af.


Ik heb er nog wat glitterlijm op getekend om er wat bling aan te geven. Ik hoop dat dit kleine projectje jullie net zoveel plezier mag geven als dat het mij doet. 
Ik heb het idee ergens op "het net" gevonden en het zelf uit gezocht hoe ik dit op een eenvoudige manier  zelf kon maken.

Groetjes Sonja.

Deze materialen heb ik gebruikt:


8 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk, dat ga ik beslist proberen.
    Bedankt voor het idee en de duidelijke uitleg.

    groetjes, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Bep.
      Ik hoop dat je net zoveel plezier beleeft aan het maken
      van deze dennenappels als ik heb.

      Verwijderen
  2. zijn zeker leuk heb je mooi gemaakt en is leuk idee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen