Pagina's

maandag 20 juni 2022

Vlechten met Washi Tape

 

In dit blog ben ik weer aan de slag met washi tape. Voor de mannenkaart hierboven heb ik een vlechtmatje gemaakt van washi tape. Ik heb er ook een vrouwelijke variant van gemaakt, die zie je hieronder.


Ik ga je hieronder uitleggen hoe je het vlechtmatje van de mannenkaart maakt. Je hebt hiervoor nodig:
- grijs cardstock
- blauw en zwart papier
- 6 rolletjes washi tape in verschillende kleuren/patronen en verschillende breedtes
- basismaterialen: (snij)liniaal, mes, lijm en tissue tape

stap 1: Neem een stukje zwart papier van ongeveer 11 cm x 11 cm. Plak hier 6 strookjes zwart glimmend washi tape van 1,5 cm breed op.


stap 2: Snij de strookjes los.


stap 3: Leg de strookjes tegen elkaar aan op een zwart stukje papier van 9 cm x 9,2 cm, zodat je precies op 9 cm uitkomt. Op de foto hieronder is de hoogte 9 cm en de breedte 9,2 cm. Vouw de strookjes aan 1 kant om het papier en plak ze aan de achterkant vast. Vouw nu de strookjes aan de andere kant om en om om en plak ze aan de achterkant vast. Zie de foto's hieronder.

    voorkant:

    achterkant:

stap 4: Plak op een stukje zwart papier van ongeveer 11 cm x 10 cm strookjes washi tape van de overige rolletjes. Ik heb hier steeds 2 dezelfde strookjes gebruikt: 2 keer 1,5 cm breed, 2 keer 1 cm breed, 4 keer 0,5 cm breed (2 verschillende kleuren) en 1 keer 2 cm breed, bij elkaar opgeteld kom je ook weer op 9 cm uit. De washi tape van 2 cm breed heb ik op wit papier geplakt, omdat dit een witte tape is. Je hebt deze maar 1 keer nodig (ik had hem per ongeluk 2 keer opgeplakt ;-) ). Snij de strookjes recht langs het papier en los van elkaar.


stap 5: Schuif het eerste strookje onder de losse zwarte strookjes


Schuif vervolgens het tweede strookje onder de andere zwarte strookjes door.


Schuif het derde strookje weer onder de losse zwarte strookjes door en schuif ze goed tegen elkaar. Ga zo door tot je alle strookjes op hebt.


Zo ziet het er dan uit:


stap 6: Draai het geheel om en plak alle uitstekende strookjes vast aan de achterkant, eerst de zwarte en daarna de andere (zie onderstaande foto's).



Draai het geheel weer om. Je vlechtmatje is nu klaar en ziet er zo uit:


Plak het vlechtmatje op een blauw velletje papier van 10 cm x 10 cm en plak dat weer op een zwart velletje papier van 11 cm bij 11 cm. Plak het geheel op een dubbelgevouwen basiskaart van grijs cardstock van 12,5 cm x 12,5 cm. Plak een tekststrookje links onder over het vlechtmatje.

Het eindresultaat van de mannenkaart:


En de vrouwelijke variant:


Ik hoop dat ik je hiermee weer wat inspiratie heb gegeven wat je zoal met washi tape kunt doen.

Creatieve groetjes van


Voor de beide kaarten heb ik de volgende materialen van Craft Sensations gebruikt:











Geen opmerkingen:

Een reactie posten