Pagina's

maandag 25 september 2017

hiep hiep hoera

Vandaag heb ik weer een kaartje voor jullie dat gemaakt is met Design papier van Craft Sensations


Ik de basis van de kaart gemaakt van blauw metalic cardstock, 


dit zijn A5 velletjes maar toch kun je daar een goede basis kaart mee maken voor een vierkante kaart.
Als je een basis kaart wilt van bijvoorbeeld 14,5cm x 14,5cm dan maak je je basis kaart als volgt.
Je snijd een stuk cardstock van 14,5cm x 14,5cm en een stuk cardstock van 14,5cm x 15,5cm en dat ril je op 1cm. Zo heb een plakstrook waarmee de  achterkant vast kunt plakken (de plakstrook komt dus aan de achterkant van de kaart)
Ik heb gemat met wit metalic cardstock ook uit bovenstaande serie

En de basis van de kaart heb ik gemaakt met design papier uit deze serie ik heb het paper pad links onder gebruikt.





Ik heb op de kleine vierkantjes design papier een transparante crackle pasta gesmeerd deze pasta is niet van Craft Sensations maar vond ik wel leuk om bij deze kaart te gebruiken omdat het weer eens eens een ander effect geeft. De pasta heb ik goed royaal opgesmeerd zodat hij goed gaat scheuren want smeer je dit te dun op dan worden je scheurtjes minimaal en geeft het niet het juist effect.
Zodra de crackle droog is ga ik de scheurtjes inwassen met shine poeder dit is een heel fijn poeder dat goed in de scheurtjes gaat zitten zodat de scheurtjes beter zichtbaar worden.

De houten figuurtjes zijn al van een tijdje geleden maar deze vond ik wel erg leuk bij deze kaart passen



En tot slot de label


de takjes op de label komen uit deze stempel serie (set rechts onder) 
dit is al een wat oudere serie  maar de 2 bloemen sets gebruik ik heel erg vaak.
De hele kleine bloemetjes komen ook uit deze serie (set rechts boven) en daar heb ik het kleinste bloempje uit de set voor gebruikt deze heb ik gestempeld met bruine inkt en ingekleurd met een kleurtje dat goed bij het design papier past.
daarna heb ik ze uitgeknipt en opgebold met een bolpen en daarna opgeplakt.
Op deze manier zijn de bloemetjes heel leuk te gebruiken  en komen ze nog mooier naar voren omdat je ze er los op plakt.



Ik hoop dat jullie dit weer een leuke kaart vonden 
Mocht je er nog vragen over hebben stel ze dan gerust.

Een hele fijne dag nog!


Groetjes



3 opmerkingen: