Pagina's

vrijdag 17 april 2020

Big dreams


Hi allemaal,

We krijgen regelmatig nieuwe dingen van Craft Sensations toegstuurd. Er wordt natuurlijk verwacht dat we met alles aan de slag gaan... ook met dingen waar we in eerste instantie niet weten waar voor te gebruiken. Maar dat is juist de uitdaging! Ik had dat heel erg met een stempelset van blauwe druifjes en hyacinten, hij bleef maar liggen... Maar ineens kwam dit kaartje in mijn hoofd, ik krijg er gewoon een voorjaarsgevoel bij... dus gaan we zeker vaker gebruiken.
Het is een kaartje met een zakje thee geworden. 

Op de voorkant heb ik de fiets achter de blauwe druifjes gestempeld, uitleg staat in de tutorial. Dit is ook gelijk een pocket waar een tekstkaartje in zit. Het strikje en de Sequins maken het af.


Als je het openmaakt zie je een pocket voor een zakje thee. Een momentje voor jezelf.


Op de linker pagina heb ik een tag gemaakt met een hyacint in een pot en een oudere teksstempel. De kaart heeft een leuke accent aan de rand, dit is gemaakt met een snijmal en stempel.


Tutorial:

We beginnen met de basis kaart, snij een stuk A4 cardstock over de lange lengte van 9.5cm af.


Teken met potlood een lijn op 3 cm van de rand


Leg daar de snijmal tegen aan en trek de rondingen met potlood over.


Dan zie je dit:


Knip dit uit:


Dan gaan we rillen vanaf de geknipte kant op 9.5-10-21-21.5 en snijden we af op 24.5cm. Dit is de basis.
Dan om de pocket aan de binnen kant iets op te hogen gebruik ik 2 strookjes van 2 bij 3 cm en ril dit op de lange kant in het midden (1cm). Knip dit schuin weg


Dit plak ik op het laatste stukje van 3cm .


Nu moet je eerst het designpapier aan de binnenkant plakken voordat je de pocket kunt dichtplakken.


Voor de geknipte rand gaan we ook de bijbehorende stempels gebruiken. Ik stempel deze 2x.


Met de snijmal snij ik de randen uit.


Deze randen komen aan de voor en achterzijde van de basis kaart


Voor de pocket aan de voorkant wil ik de fiets achter de hyacinten plaatsen. Daarom stempel ik eerst de blauwe druifjes. Inkleuren hoef niet, maar zo zie ik beter wat ik moet uitknippen.


Deze stempel knip ik uit.


Nu ga ik weer de blauwe druifjes stempelen.


De uitgeknipte blauwe druifjes plak ik met tape onderin vast.


Nu stempel ik de fiets.


Haal voorzichtig de uitgeknipte blauwe druifjes weg en tadaaa de fiets staat achter de blauwe druifjes.


Dit knip ik uit op 7x4cm en kleur ik in.


Er zijn mensen die kunnen geweldig kleuren, ik helaas niet. Maar ik hou ook van vintage dus komt goed uit. Ik bewerk het geheel met inkt zodat het een vintage look krijgt en het kleuren minder opvalt.


De 3e stempel gebruik ik voor een tag van 5x6.5cm waar de hoekjes op 1cm zijn weggesneden. Hier plaats ik later nog een wat oudere tekststempel op.


Voor de voorkant maak ik een pocket. Neem een stuk cardstock van 9.5x5.5 en ril deze aan de lange zijde en de 2 korte zijdes op 1 cm. De hoekjes schuin wegsnijden.


Op een stuk cardstock van 5x7.5cm stempel ik de tekst.


Bedacht ineens dat het ook leuk is om met een lichte bijpassende kleur ook leuk is om een achtergrond te stempelen.


Overal designpapier 0.5 cm kleiner voor gesneden en nu kan het geheel in elkaar worden gezet en worden versierd.


Ik begin met designpapier aan de voorkant, dan de gestempelde rand langs de rand. Over het designpapier wikkel ik ook nog een touwtje met een strikje en plak dan de pocket aan de voorzijde. Hier schuif ik het tekstkaartje in en voeg nog wat sequins toe.


Aan de binnenzijde links plaats ik over het touwtje het designpapier met aan de rand ook de randstempel. De tag plak ik vast nadat ik een stukje bakerstwine door het gaatje heb gehaald. Sequins en een zakje thee erbij en klaar. Ook de achterkant van de kaart heb ik voorzien van designpapier, maakt het af.


De gebruikte Craft Sensations materialen:

De stempelset, 3e van rechts.


Stempelset en snijmal, links bovenin


Stempel tekst bovenste rij in het midden en achtergrond stempel links onderin.


Wit cardboard


Designpad Textures, zie je links bovenin.


Bakers twine

Sequins.

Ik heb met veel plezier hieraan gewerkt en ik hoop jullie ook.

Liefs Bianca


15 opmerkingen:

  1. Schitterend eindresultaat! Bedankt voor de duidelijke uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kaart, maar wat jij hyacinten noemt( bij de fiets) zijn blauwe druifjes.
    De stempel op de tag aan de binnenkant is wel een hyacint.

    groetjes, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha......top
    Bedoel er verder niks mee hoor.
    Leuke kaart en leuk idee

    groetjes, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er blij mee, dus blijven doen... Misschien leer ik zo de bloemen nog herkennen šŸ™ˆ.

      Verwijderen
  4. Super leuk,ik geloof dat ik ook zoiets ga proberen te makenšŸ¤© dank je wel voor het delenšŸ’–

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig weer hoor en lekker duidelijk!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen