Pagina's

maandag 15 oktober 2018

Ik zag twee beren...schuifkaartje


Mijn collegaatje is in verwachting van haar tweede kindje. Ze inspireert me altijd weer om net iets extra's te doen met een kaartje. Het werd een (uit)schuifkaartje (slidercard). En het moesten de beren worden ;-)  

Op de voorkant stempelde ik Papa en Mama beer die samen een hart vasthouden. Op de foto zie je het niet goed, maar het hart is voorzien van glitters en glossy-accents voor een emaille-achtig effect. Het achtergrondje is ge-inkt met behulp van een stencil. De beertjes zijn zo schattig, die hebben niet veel extra's nodig. Alleen een paar van mijn favoriete blingetjes leuken de voorkant op. 



Omdat eerst natuurlijk nog niet duidelijk was of het een meisje of een jongentje zou worden, stempelde ik op de paneeltjes die uitschuiven een suikerzoet bere-meisje en een stoere bere-zoon. Alle beertjes kleurde ik met de kleurpotloden van CS. 








Het mechanisme in deze kaart bestaat uit niet meer dan een strook plastic van zo'n 4 cm breed en met de lengte van een insteekhoesje. Dat is ook hetgeen dat ik ervoor gebruikt heb, een strip van een insteekhoesje. Het moeilijkst van dit kaartje is het aanbrengen van de paneeltjes aan de plastic strip, dat moet je met aandacht doen. 

Met een hand-stans heb ik een halve cirkel gestanst op de plek waar aan het kaartje getrokken moet worden. Aan het lintje met het bakerstwine wordt getrokken om de paneeltjes te voorschijn te laten komen.

Ps: zien jullie de boo-boo op de kaart??
Uiteraard stanste ik eerst de verkeerde kant, oeps! ;-).






Op de achterkant van het kaartje kun je een stukje wit cardstock aanbrengen waarop je de felicitaties aan vader en moeder (en grote zus) kunt overbrengen. Het kaartje past gewoon in een enveloppe en kan dus op de post. 



 Dit kaartje is echt iets voor diegene die graag eens een bijzondere kaarttechniek wil toepassen en die, net als ik, van stempels en kleuren houdt. 

Creatieve groetjes,
Sandra




Hieronder de lijst met gebruikte producten van CS. 












3 opmerkingen:

  1. Wat een gewelig leuk kaartje, heel leuk gemaakt en wat een leuk idee. Ik begrijp alleen nog niet helemaal hoe dat mechanisme precies werkt.

    BeantwoordenVerwijderen