Pagina's

maandag 14 december 2020

De sneeuwpopjes! Shaker-ornament en een slimline kaart

 

Hoi allemaal!

Vandaag mijn laatste blogpost voor de kerst, dames: ik ben druk geweest! Ik heb nauwelijks tijd gehad om te spelen met de leuke kerststempels van dit jaar, terwijl stempels echt 'mijn ding' zijn. Daarom besloot ik om alsnog met de sneeuwpopjes aan de slag te gaan. Ik maakte een shaker-ornament en een slimline kaart, met een achtergrond waarin ik het noorderlicht geprobeerd heb na te bootsen. 

De slimline-kaart heeft een afmeting van 21 x 10,5 cm. Een A-4tje is 29,8 cm lang en 21 cm breed. In de lengte snijd je je kaart dus op 21 cm, waarna je de kaart in het midden kunt vouwen, zodat je twee helften van 10,5 cm krijgt. Het leuke van een slimline kaart is dat je een groter oppervlakte hebt om op te werken, maar ik heb mijn kaart best clean and simpel gehouden. Dat is nu eenmaal de stijl waar ik graag in werk ;-).


Op de foto hierboven zijn de sneeuwpopjes goed te zien. Ik heb ze gestempeld met zwarte verf, een beetje kleur gegeven met de kleurpotloden van CS en daarna uitgeknipt. Het lastigste was om de armpjes een beetje fatsoenlijk uit te knippen. De knoopjes op de sneeuwpopjes en hun wangetjes heb ik met 3D pearl paint opgeleukt. 

Bovenin het ik een banner met 3D foampads aangebracht en daar simpel: Christmas op gestempeld. De banner heb ik met een beetje inkt aangezet. Overigens heb ik ook de sneeuwpopjes 3D aangebracht op de kaart. De sneeuwheuveltjes heb ik gewoon van wit cardstok geknipt en aangezet met een beetje heel licht blauwe inkt. Ik bracht de sneeuwheuvels aan met 3D foampads, zodat ik mijn sneeuwpopjes er voor en er achter kon aanbrengen. 


Hoe schattig zijn deze sneeuwpopjes? Ze zijn dit jaar echt favoriet voor mij ;-) Overigens vond ik het echt een ramp om fatsoenlijke foto's van mijn projecten te maken. De afgelopen weken heeft de zon hier bijna niet geschenen en zijn het echt 'de donkere dagen voor kerst'. Zonder daglicht wordt fotograferen echt een uitdaging. In het echt zijn de kleuren wat meer helder. 


De achtergrond heb ik met verschillende soorten inkt 'geblend'. Donderblauw, geel, roze, paars en bovenin het ik het extra donker aangezet door er voorzichtig met zwarte inkt over te gaan. Vervolgens gespetterd met water, waardoor de lichtere vlekken ontstaan op de achtergrond. Een paar paarse bling-steentjes geven de achtergrond net een beetje extra. Het paneeltje heb ik gemat op een stukje lila-karton, dat ik vervolgens op de kaart aanbracht. 


Mocht je niet beschikken over deze kleuren inkt, dan kun je ook heel goed een achtergrond knippen uit het kerstblok met alle nachtelijke scenes. Dat heb ik ook gedaan met mijn shaker-ornament, ik stanste een stuk designerpapier uit in het donkerblauw met een maan. Dat zou je ook kunnen doen voor je slimline kaart of de gewone kaarten. 


Mijn shaker-ornamentje maakte ik door met twee verschillende groottes cirkelstansen een ring te stansen van cardstock en een ring van spiegelkarton Met de grootste stans stanste ik een cirkelvormig stuk mica uit. Voor de achtergrond stanste ik een stukje designerpapier uit met een maan. De shaker zette ik in elkaar door het mica tussen de ring van cardstock en de ring van spiegelkarton te plakken. Vervolgens bracht ik pailletten in donkerblauw, lichtblauw en zilver aan op mijn achtergrond en plaatste ik de ring met 3D foampads aan op de achtergrond. Wel zo, dat er geen pailletten tussen de foampads kunnen glippen. 


Met bakerstwine maakte ik een driedubbele strik. Ik stempelde 'wonderful' op een klein strookje cardstock, bracht een paar sneeuwheuveltjes aan en wat rinestones. En daarmee was mijn shaker klaar. Zo schattig!! Overigens heb ik dit sneeuwpopje gekleurd met alcoholmarkers, maar ik zelf werk toch liever met kleurpotloden en waterverf. Af en toe moet je je zelf wel blijven uitdagen natuurlijk ;-)


Ik hoop dat jullie mijn projecten leuk vinden, en dat ik jullie zo vlak voor kerst nog een beetje inspiratie heb kunnen geven om nog even wat te spelen met de schattige kerststempels van dit jaar! Langs deze weg wens ik jullie alvast hele fijne feestdagen, zo fijn als mogelijk in deze bizarre tijden van corona! 

Creatieve groetjes,
Sandra


Lijst met gebruikte producten: 























3 opmerkingen:

  1. Wauw erg mooi gemaakt.
    Groetjes Jackelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk weer. Zie meestal meteen dat de kaarten van jouw hand zijn.
    Dat shakerornament ga ik nog proberen te maken voor mijn kleinzoons, kan nog net voor de kerst.
    Groetjes, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind vooral je slimline kaart prachtig! Ik houd ook niet van teveel tierelantijntjes op kaarten, helemaal in mijn straatje dus.

    BeantwoordenVerwijderen