Pagina's

maandag 5 april 2021

Voorjaars kaartjes

 Hoi allemaal! 

Allereerst wens ik jullie nog een fijne, tweede Paasdag toe. Vandaag heb ik een drietal eenvoudige, kleine kaartjes die denk ik goed passen bij het thema Pasen en voorjaar. De afgelopen weken heeft het werk veel van mijn tijd gevraagd, en als ik weinig tijd en inspiratie heb om te knutselen val ik graag terug op technieken waar ik goed bekend mee ben en waar ik graag mee werk. Dus pakte ik mijn stempeltjes, inkt, een beetje designerpapier en maakte ik deze schattige, monochroom-kleurige kaartjes. 

Het zijn klein, vierkante kaartjes van 10,5x10,5 cm groot. Ik gebruikte desingerpapier uit de miniblokjes van 10x10 cm, en een setje al wat oudere stempels (oh, hoe ik hoop dat er binnenkort weer nieuwe stempels komen ;-))

De stempeltjes kleurde ik in met inkt, maar ik had een zelfde effect gekregen met waterverf. Ik wilde per se werken met de nieuwe blokken gekleurd cardstock en glitterpapier. Daar zitten zulke mooie kleuren in, onder andere een hele mooi kleur groen. Het papier uit het groene mini-blokje past er precies bij! 



Op de detailfoto's is goed te zien dat ik ook gewerkt heb met een glitterpen. Art Sensations heeft deze in haar collectie, maar helaas worden die niet bij Action verkocht. Ik ben wel verkocht aan de glitterpennen, dus kon ik het niet laten ze te gebruiken. 

Zoals je op de foto hieronder ziet laat ik het lint lopen onder de witte mat op de kaartbasis. Bij de roze kaart heb ik me vergist; ik had alles al geplakt en was het lint vergeten. Dus heb ik het lint langs de basiskaart laten lopen. Aan de binnenkant van de kaart heb ik een stuk cardstock geplakt om zo de eindjes lint weg te werken. Dat hoort ook bij het creatieve proces, oplossingen bedenken voor de dingen die mis gaan ;-) 


Op de foto hieronder staan ze nog een keer op een rijtje. Het zijn super eenvoudige kaartjes, maar ik houd ervan. Denk ook dat ze heel leuk zijn als kadootje, een setje van deze kaartjes met enveloppen en eventueel in een doosje. Jammer dat een week maar 7 dagen heeft, ik zou graag zien dat het weekend een dag langer heeft ;-).

Dit zijn mijn voorjaars kaartjes voor vandaag. Ik hoop dat je ze leuk vindt, hieronder heb ik kort de benodigdheden en de maten gegeven mocht je ze ook willen maken. 

Creatieve groetjes,

Sandra 


Maten en benodigdheden:

- basis kaart: 21x10,5, in het midden gevouwen bij 10,5 cm

- stukje gekleurd cardstock van 10,5 cm (roze, groen en paars in geval van deze kaartjes)

- stukje wit cardstock van 10x10 cm

- designerpapier van 7,5x7,5 cm

- wit cardstock van 6x6 cm waarop gestempeld wordt

- lint naar keuze

- inkt of waterverf

- strassteentjes










2 opmerkingen: