Pagina's

maandag 2 december 2019

koffer kaart - Gast DTer Anita


Hallo allemaal,

Ik ben Anita Klein en dit is mijn allereerste blogpost en ook nog als gastdesigner voor Craft Sensations. Best spannend!

Ik heb met producten van Craft Sensations de volgende kaart gemaakt:



De basiskaart is gemaakt van een vel Ivory Card. De randen heb ik geïnkt voor een vintage uitstraling. Dat geldt voor de hele kaart. Van elk onderdeel, hoe klein of groot ook, heb ik de randen geïnkt.


Voor de buitenkant van de kaart heb ik een velletje designpapier gebruikt. Dit designpapier heb ik eerst willekeurig bestempeld om er een eigen draai aan te geven. Daarna heb ik het door gesneden en op de kaart geplakt.


De riem heb ik gemaakt van een stukje kraft karton. Het stikrandje heb ik gemaakt met behulp van een radeerwieltje. Om de riem extra uitstraling te geven, heb ik een stukje lint in het midden geplakt.


De basis van de binnenkant van de kaart heb ik als volgt gemaakt: eerst heb ik een velletje designpapier op het middelste vlak geplakt. Het blauwe stukje karton heb ik bewerkt met een embossingfolder en daarna in het midden van het designpapier geplakt. Voor de sier heb ik twee stukjes washitape over de hoekjes geplakt. Verder heb ik nog een strookje designpapier (restantje van de buitenkant) dwars over het geheel geplakt. 



Voor de koffers en de rugzak heb ik gebruik gemaakt van stempels. Deze heb ik ik gestempeld met watervaste inkt en ingekleurd met stempelinkt op waterbasis. De koffers heb ik daarna uitgeknipt, maar bij de rugzak heb ik gebruik gemaakt van de bijgeleverde stans.


Het kofferlabel heb ik gemaakt van een stukje kraft karton en een plaatje uit het papierblokje waar ook de andere velletjes designpapier uit komen. Op dit plaatje heb ik de tekst gestempeld en vervolgens heb ik het plaatje tussen het kofferlabel geplakt. Ook hier heb ik gebruik gemaakt van het radeerwieltje om een stikrandje te suggereren.


De bloemen heb ik gestempeld op kraft karton en uitgestanst met de bijbehorende stans. Om ze er wat meer uit te laten springen, heb ik er strass steentjes opgeplakt.



Op de beide zijkanten heb ik ook een velletje designpapier geplakt. Dit velletje heb ik doorgesneden en zo geplakt dat het patroon doorloopt. Omdat ik vind dat dit papier al genoeg zegt, heb ik er verder niets mee gedaan. Ik heb er alleen nog hoekjes op gemaakt voor de afwerking. 

Voor deze kaart heb ik materialen van Craft Sensations gebruikt:









Groetjes van Anita

5 opmerkingen: