Pagina's

woensdag 4 mei 2022

Moeder, thank you!


Hallo allemaal,
Vandaag dan een kaartje speciaal voor onze Moeders om ze te bedanken voor alles wat zij voor ons doen of gedaan hebben. Komende zondag is het weer Moederdag en wat is het dan leuk om haar een mooi zelfgemaakt kaartje te geven als blijk van liefde en dankbaarheid voor háár liefde en zorg.


Ik heb bij deze kaartjes, als basis, voor wit linnen cardstock gekozen met een 'mat'van beige linnen cardstock en heb daar een klein stukje gekleurd designpapier bij uitgezocht. Verder een eyelet, stempel, snijmalletje en een stukje wit koord.


Hieronder volgt een kleine beschrijving over hoe ik deze kaartjes gemaakt heb.


Als basis heb ik een stuk linnen cardstock gesneden van 
28 - 14 cm en deze dubbel gevouwen.


vervolgens de beige 'mat' laag van 13.5 - 13.5 cm, een stukje van 13 - 13 cm wit linnen cardstock en een stukje van 7 - 7 cm gekleurd linnen- en designpapier.


Op de goede kant van de 13 - 13 cm witte cardstock heb ik, in het midden, een stans van een hartje geplaatst en die door de stansmachine gedraaid. Het hartje wat hieruit komt heb ik later weer gebruikt om de kaart te versieren. Als extra heb ik nog een klein hartje en een swirl uit gestanst. (deze swirl is ook van CS en is een echte favoriet van mij😊)


Vervolgens heb ik wat rillijnen getrokken. Let op: voor dit effect moet je het cardstock met de goede kant naar beneden op je rilplaat leggen en zo gaan rillen!


Ik heb ervoor gekozen om wat diepte in de kaart te creëren door aan de achterkant wat foam tape te plakken tussen het stukje designpapier en de kaart in.


Vervolgens heb ik voor ik de kaart verder ging versieren en op de andere delen te plakken, eerst de stempel gezet.
(excuus voor de kwaliteit van de foto's ... er zit een rode gloed overheen die er niet op hoort😏)


Nadat de stempel goed droog was heb ik rest van de kaart opgebouwd zoals op de foto hieronder te zien is...


Hierna heb ik de beige 'mat' laag op de basiskaart geplakt en daar bovenop de kaart verhoogd opgeplakt.
 

Ik vond het een feestje om deze mooie, eenvoudige kaartjes te maken. ( het model heb ik op internet gevonden en daar mijn draai aan gegeven) Ik hoop er ook wat van jullie terug te zien bij ons in de facebookgroep van Creatief met Craft Sensations & Art Sensations.  Creatieve groetjes, Sonja

hieronder zie je de producten die ik o.a. voor deze kaarten gebruikt heb:







3 opmerkingen: