Pagina's

vrijdag 7 februari 2020

friends & coffee


Hoi allemaal

Vandaag heb ik weer een leuk kaartje voor jullie gemaakt met papier uit een nieuwe paper pad serie.
Ik heb er dit maal een leuke uitnodiging voor een bakkie koffie van gemaakt.
De tekst digi op deze kaart heb ik zelf gemaakt, op deze manier kun je een leuke persoonlijke uitnodiging maken.


In het paper pad zitten mooie papier combinaties zodat alles perfect bij elkaar past, ook zat er papier met koffie kopjes tussen ideaal voor dit soort kaartjes dus.

Ik heb een iets oudere stempel set gebruikt om de donuts te maken
deze heb ik gestempeld en ingekleurd met de Craft Sensations potloden, het glazuur op de donut heb ik gekleurd met de metalic water colour paint.
Door de donuts iets op te bollen en op te plakken met 3D kit krijg je ze mooi bol en liggen ze niet zo plat op je papier.


Onder in kaart zit een rond easel kaartje, het donutje dat ik hieronder als stoppertje gebruikt heb om het kaartje tegen te houden is een chipboard figuurtje deze heb ik iets uitgeknipt om de witte rand weg te werken en daarna opgeplakt.


De tekst stempel heb ik zelf gemaakt op de pc, er zijn natuurlijk heel veel leuke stempeltjes te verkrijgen, zo zitten er bij de koffie stempelset ook hele leuke teksten maar als je zelf maakt kun je ze net iets persoonlijker maken.


Ik hou er ook niet zo van om mijn kaartjes helemaal vol te plakken dus ik vond het zo wel goed,
Het papier alleen al maakt er al een gezellig kaartje van vind ik.



Tutorial


neem een stuk cardstock (in die geval heb ik kraft gebruikt ) van
20cm x 20cm en ril dit op 10cm



Draai je papier een kwartslag en ril weer op 10cm tot aan de vorige rillijn (zie foto)


Pak nu de rechter bovenhoek en leg hem schuin op je scorboard, zoals je ziet heb ik 1 scorlijn op mijn scorboard zwart gemaakt. Dit is de lijn die ik nu ga gebruiken als middelpunt.
Wanneer je je papier schuin legt leg je de rillijn aan de bovenkant op de zwarte lijn en de rillijn aan de zijkant op de zwarte lijn (zie foto) en ril dit stukje cardstock op de zwarte lijn.


Nu neem je de linker bovenkant en herhaal je deze stappen


Je rillijnen zien er nu uit zoals op de tekening, de rode lijn op de tekening knip je in tot aan de rillijn


snij 2 stukjes cardstock op de maat van 9,3cm x 9,3cm
snij ook stukjes cardstock op de maat van 9,5cm x 9,5cm

zoek 3 verschillende printjes design papier uit 
printje 1 snij deze op 8,6cm x 8,6cm
printje 2 snij deze op 8,6cm x 8,6cm
printje 3 snij deze op 9cm x 9cm      

Snij de 2 stukjes cardstock van 9,3cm x 9,3 cm en printje 1 en 2 diagonaal door zoals op foto


Nu ga je het cardstock vouwen, leg het gedeelte dat je ingeknipt hebt aan de onderkant (zie foto)


Ga nu vouwen volgens onderstaande foto's

de eerste 2 foto's zijn dal vouwen



de volgende vouw die je nu gaat maken zijn berg vouwen


Als je alles goed gevouwen hebt komt je kaart er als volgt uit te zien


Plak nu alle stukjes cardstock en design papier op elkaar
voor 1 stukje cardstock heb je geen design papier dit stukje cardstock blijft zo.


Plak nu de onderdelen op zoals op de foto


Plak nu een klein magneetje onder in de linker hoek, 
plak dit goed vast met lijm of dubbelzijdig tape


vouw nu de rechter kaart over de linker kaart en laat het 2de magneetje het magneetje zoeken van de linker kaart dat er nu onder ligt


Neem een potlood en zet een markeer puntje op de plaats waar nu het magneetje ligt, dit doe je door het magneetje een klein beetje weg te schuiven met je potlood


Zodra je een markeer punt gezet hebt kun je het magneetje daar vast plakken.


Plak nu ook de overgebleven stukken cardstock op je kaart zoals op de foto
het gedeelte waar geen design papier op zit komt onderop te liggen


Nu is de kaart basis klaar en is de klaar om aangekleed te worden.



Nu kun je nog een mini easel kaartje maken dat op de onderkant komt te staan.

Neem een stukje cardstock van 12cm x 8cm en ril dit op 6 en 9cm


Vouw de rillijnen en wrijf de vouwen goed aan met een vouwbeen


vouw het kaartje dubbel pak er een ronde stans bij
Heb je geen stans kun je ook met de cirkelsnijder uit een stukje rest cardstock een rondje snijden van
ongeveer 6,5cm doorsnee
Dit kun je dan gebruiken als mal, dit kun je met een potlood omtrekken en uitknippen 


Let op!!  leg de stans iets over de bovenkant van het cardstock zodat hij het bovenste stukje van het cardstock niet uitsnijd.


Als je dit gesneden hebt heb je je mini easel basis al klaar
snijd nu nog een extra cirkel van 6,5cm doorsnee
snijd ook nog een cirkel van wit 6cm doorsnee
en een cirkel van design papier van 5,5cm doorsnee


Plak de delen op elkaar zoals op de foto


plak de cirkel op het easel gedeelte zoals op de foto


Je mini easel is nu ook klaar, deze kun je nu op je kaart plakken


Je kaart is nu klaar om aangekleed te worden



Gebruikte Craft Sensations materialen













Creatieve groetjes






5 opmerkingen:

  1. Een super leuk kaartje Sandra!
    Groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi kaartje, Sandra.
    Alles past mooi bij elkaar.

    Groetjes, Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Alles mooi gecombineerd!Leuk ideetje!
    Jammer dat ze in Belgiƫ niet alle materialen hebben die ik in je materiaallijst zie.Het duurt hier lang voordat nieuwe hobbyproducten in de rekken liggen en die zijn soms na 2 dagen al uitverkocht.

    BeantwoordenVerwijderen