Pagina's

woensdag 9 december 2020

"Twinkle, twinkle star"


Goedemorgen allemaal,

Het gaat nu al echt snel richting de kerstdagen en iedereen die van kerst houdt heeft waarschijnlijk al van allerlei versiersels opgehangen en misschien ook wel zelf gemaakt. Ook ik ben al lekker bezig en heb o.a. verschillende sterretjes gemaakt van designpapier van CS. Ook heb ik er al heel wat weggegeven in plaats van een kerstkaart. Ze zijn ook heel geschikt om in een kerstboom te hangen of om een mobile van te maken.  Op de foto zie je sterretjes van verschillende afmetingen. Hieronder laat ik via foto's stap voor stap zien hoe ik deze gemaakt heb en zal ze af en toe van commentaar voorzien want eigenlijk wijst het zich vanzelf. Veel plezier.

Voor deze ster heb ik 6 stukjes designpapier van 7 - 7 cm gebruikt en 2 stukjes designpapier van 3.5 - 3.5 cm. Verder heb ik een stukje lint of bakers twine van ongeveer 20 cm gebruikt en een kraal. De sterren kunnen net zo groot of klein gemaakt worden als je zelf wil als het maar vierkantjes zijn! Let er wel op dat de 2 kleine papiertjes altijd 1/4 deel van het grote vel moeten zijn!


elk deel vouw je eerst in een kruis met de goede kant buiten. (zie het voorbeeld links onder op de foto hieronder)  daarna keer je het blaadje om en vouw je twee diagonale vouwen (zoals het voorbeeld in het midden) daarna vouw je het designgedeelte weer naar buiten en ontstaat het vierkantje zoals rechtsonder op de foto te zien is.


Alle 6 de blaadjes worden op deze manier gevouwen.
Let op: de 2 kleine blaadjes (van 3.5 cm) worden niet gevouwen!! 


Neem 2 gevouwen blaadjes en plak daar de stukjes lint of twine op, net zoals ik op de foto hieronder laat zien. Dus met de opening naar boven gericht!! 


Vervolgens neem je het blaadje van 3.5 - 3.5 cm en deze plak je tegen het vlakje aan waarop het twine geplakt is. Zo is dat dan netjes weggewerkt.



Nu gaan we verder en plakken alle delen tegen elkaar aan. Let op dat je alle delen met de opening naar boven tegen elkaar aanplakt. Je begint aan de andere kant van het deel waar je net een stukje twine tegenaan geplakt hebt. Het andere deel (met het stukje twine) laat je liggen om dat later als laatste er tegen aan te plakken.


Let er ook goed op dat je alles precies en recht op elkaar plakt.



Als laatste neem je nu het tweede deeltje met de twine en plak die dan tegen de rest aan met het gedeelte waar niets zit. Als het goed gegaan is zitten de touwtjes dan nu aan de beide buitenkanten.


Vervolgens rijg je de kraal aan de twine en leg je er een knoopje in. Het staat je natuurlijk vrij om het twine of je lint met meerdere kralen te versieren, als je er maar rekening mee houdt dat je nog voldoende ruimte hebt om de ster te openen en te sluiten.



Hieronder nog een voorbeeldje dat ik met dubbelzijdig designpapier heb gemaakt. Het is wel handig om niet te dik designpapier te gebruiken, dit omdat mijn ervaring is dat met dikker papier het kraaltje niet goed tegen de ster aan wil blijven zitten.



Ik heb de randen wat bewerkt met sneeuwglitters en/of een steentje maar dat is natuurlijk naar eigen inzicht. Ik hoop dat jullie het een leuke tutorial vinden en er ook mee aan de slag gaan....want dit is ook héél erg leuk om samen met de (klein)kinderen te maken!! Veel plezier met maken en een goede voorbereidingstijd gewenst! Groetjes, Sonja


Hieronder volgen nog een aantal foto's van de producten die ik o.a. gebruikt heb:





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten