Pagina's

woensdag 4 maart 2020

Metallic kaartje


Hi allemaal,

Ik ben aan de slag gegaan met de "Shiny metallic water colour paints". Ik hou van de kleuren en was erg benieuwd hoe het allemaal gebruikt kon worden. Ik kan je vertellen dat dit mijn favoriete product is geworden! Het is zeer veelzijdig te gebruiken, alles is op kleur gebracht met deze verf.

De kleuren die ik voor de kaart heb gebruikt zijn copper, bronze, silver en green. Deze kleuren geven samen een wat roestige uitstraling. Als achtergrond heb ik een stuk zwart cardstock geëmbossed en bewerkt met de metallic verf. Daarop een stuk ribbel karton en 2 stempelafdrukjes.

Links in het hoekje een eyelet met daar door heen een stukje touw met kraaltjes en natuurlijk de sequins erbij.


Links onderin de mooie bloemen maar nu gekleurd met de metallic verf.


Tutorial:

Als eerste emboss ik een stuk zwart cardstock.


Ik snij de randen eraf zodat er een stuk cardstock overblijft van 14x14 cm, de randen ruw ik op.


Ik laat een flinke druppel water bij de verf vallen en ga met vingers erdoor. Dan aanbrengen met een draaiende beweging op het cardstock. Ik mix de kleuren copper, bronze, silver en green.


Een super mooi resultaat.


Neem een stukje touw van 45cm, maak er een lus in met een strikje.


Rijg er 5 kralen door.


Ik vond de kralen net te veel bronskleur hebben dus even met de metallic verf  "copper" bewerkt.


Links boven in een eyelet geplaatst, je zou ook een brad kunnen gebruiken.


Een stuk ribbelkarton schuin afgescheurd en de randen bewerkt met de 4 kleuren metallic verf. Dus ipv inkt heb ik hiervoor deze verf gebruikt.


Heb 2 stempelafdrukje gemaakt.


De tekst afbeelding heb ik rondom afgescheurd en bewerkt met de 4 kleuren verf. De sleutel heb ik ingekleurd, de randen bewerkt en met de 4 kleuren ook gespetterd. Nog even een hoekje omgekruld en het is klaar.


Onder de tekst wil ik een stukje gaasverband, maar die is wit... dus op kleur gebracht met de bronze metallic verf


Ook de bloemen heb ik ingekleurd met de verf, daarna uitgeknipt.


De basis maak ik van kraft, 29x14.5cm en dat dubbelvouwen.


Het bewerkte zwarte cardstock plak ik op de basis, daarom het ribbelkarton. Daarop de stempelafdrukjes, om de sleutel heb ik nog een stukje touw gewikkeld en vast gemaakt met een strikje. De bloemetjes gaan links in het hoekje en dan nog enkele sequins toevoegen en hij is klaar.


De gebruikte materialen van Craft Sensations:

Kraft


Embossing folder, rechts onderin


Tekststempel, bovenste rij in het midden.


Stempel sleutel, onderste rij in het midden.


Bloemen, links bovenin.


Sequins.


Kraaltjes


De gebruikte materialen van Art Sensations:

Metallic verf

Penselenset.


Overige gebruikte materialen:

  • Touw
  • Eyelet
  • Ribbelkarton
Ik vond het leuk om te maken en ik hoop dat jullie het ook leuk vinden.

Liefs Bianca


12 opmerkingen: