Pagina's

woensdag 23 maart 2022

"Swirl kaartje"

 


Hallo allemaal,

Vandaag mag ik weer een blogpost verzorgen. Ik heb gekozen voor een kaartje gemaakt van metallic cardstock en wat stempels. Lekker eenvoudig en daar hou ik van.😉
Via de foto's hieronder laat ik weer zien hoe ik de kaart gemaakt heb en ook even een overzicht foto van het materiaal dat ik hiervoor gebruikt heb.


Als basis heb ik A5 grijs metallic cardstock genomen en deze dubbelgevouwen. Vervolgens heb ik van wit metallic cardstock een stukje van 14.5 - 10 cm gesneden en dit verhoogd (dubbelzijdig foam tape) op de grijze basiskaart geplakt.


Let op: Als je deze kaart ook wil maken en daarbij, net als ik, stempels gebruiken... stempel dan eerst vóór je dubbelzijdig foam tape achter je witte metallic cardstock plakt!!


Vervolgens heb ik uit de 4 overige kleuren metallic cardstock die in hetzelfde pakje zitten, cirkels geknipt.
De cirkels zijn achtereenvolgend 4, 3.5, 3 en 2 cm doorsnee. Deze maten zijn mijn keuze maar die kunnen naar eigen idee natuurlijk groter of kleiner gemaakt worden. Of je kan er zelfs voor kiezen om meer cirkels te gebruiken... maar let er dan wel goed op dat je heen en weer dezelfde kleur combinatie aanhoud.
 Na eerst de kleuren combinatie gekozen te hebben heb ik van klein naar groot een cirkel op een kleur getekend en daarna van groot naar klein nog een cirkel getekend en uit geknipt.


Deze combinaties heb ik op elkaar geplakt en daarna precies door midden gesneden.


Om de "swirl" te kunnen maken  leg ik één deel van de geplakte cirkels tegen het andere deel van de andere geplakte cirkels.


Voor het tussenstukje van de "swirl" heb ik een reepje wit metallic cardstock gesneden van 10 cm  breed en 1.5 cm hoog.


Na de stempels op de basiskaart gestempeld te hebben, heb ik het bandje verhoogd in het midden opgeplakt.


hierna de 'swirls' aan de boven- en onderkant van het bandje gepositioneerd zodat de kleuren goed doorlopen en de delen vervolgens vast geplakt.


Nadat alles geplakt was heb ik nog een vlindertje gestempeld en een bloem gestempeld op geel metallic cardstock, dit uit geknipt en op elkaar geplakt. Uit het groene metallic cardstock de blaadjes gestempeld en uit geknipt en ook opgeplakt. Nog wat gemstones als versiering erbij en mijn kaart is klaar. 
Ik vond het weer een feestje om de kaart te maken en hoop dat het jullie weer inspireert om er ook mee aan de slag te gaan. En natuurlijk vinden wij het weer super als jullie je resultaat met ons willen delen in onze facebook groep!  Creatieve groetjes, Sonja.


Hieronder volgen nog de foto's van de door mij gebruikte materialen:























4 opmerkingen: