Pagina's

woensdag 29 januari 2020

Vintage snail mail met filmpje


Voor mij even echt wat anders deze keer. Het leek me leuk om weer eens een snail mail te maken. Ik maak dit ook weleens in plaats van een kaartje voor een verjaardag of behalen van een rijbewijs.
Hoe leuk is het om een pakketje te krijgen die speciaal voor jou gevuld is.
Ik verklap natuurlijk nog niet voor wie deze is ;) 
Bij het weggeven voeg ik dan een persoonlijk kaartje of tag toe en bij behalen van een rijbewijs is het altijd leuk om een parkeerschijf erin te doen.



Hieronder zal ik stap voor stap uitleggen hoe je de basis van een snail mail opbouwt.

De basis bestaat uit 3 keer A4 en 2 keer A5
Je begint met een A4 liggend en maakt aan de boven- en onderzijde een staande A4 vast.
Aan de linker- en rechterzijde van de liggende A4 bevestig je de A5 vellen.




De liggende A4 is de basis waar alle andere vellen aan vast worden gemaakt.
Ik heb rillijnen gemaakt op 21 en 21.5 cm aan de linker- en rechterkant, zodat je makkelijker kan omvouwen en er ruimte voor opvulling in de snail mail is.


Aan de onderzijde van A komt C. Je maakt rillijnen op 21-21.5 cm alleen aan de onderzijde. Het grote vlak smeer je in met lijm en plak je aan de achterzijde van A vast, zodat het flapje waar C opstaat nog uitsteekt, deze vouw je dan netjes om op de 2 rillijnen.

Aan de bovenkant van A komt B en daar maak je ook rillijnen op 21-21.5 cm, alleen aan de bovenzijde en smeer je het grote vlak in met lijm en plak je aan de achterzijde van A vast zodat het flapje waar B opstaat nog uitsteekt. Deze vouw je dan netjes op de 2 rillijnen om.

Daarna plak je D en E op de zij-flappen.
Je basis is nu klaar.


De volgende stap is dan allerlei vakjes maken waar je wat in kan stoppen.
Op deze snail mail heb ik op het bovenste kleine flapje een schuin flapje geplakt waar ik wat kleine plaatjes in heb gestopt.



Aan de zij-flappen D en E maak ik wat grotere schuine vakken waar ik kaarten insteek, die ook in het Design pad zitten.



Voor in het midden scheur ik een mooi papier af en plak het aan de randen vast zodat ik ook hier nog wat mooie papiertjes in kan stoppen van een klein design pad.



Ik versier de snail mail met plaatjes die ik ook uit het Vintage design pad haal. En ik maak strookjes die ik weer over de flappen plak om wat meer lagen te krijgen. Soms scheur ik ook stroken voor een wat speelser effect. Op de zijflappen gebruik ik de washi-tape met hartjes.
supergaaf deze stijl.




Ik maakte er ook een klein filmje over zodat je wat beter kan zien hoe deze snail mail in elkaar zit.
Ik hoop dat ik je weer heb kunnen inspireren met deze makkelijke snail mail en deel je ook je creaties op onze Facebook pagina Creatief met Craft Sensations?




Creatieve groet,




Onderstaande producten heb ik gebruikt:







5 opmerkingen:

  1. Wowowowow.... super.... mooie stijl en mooie kleuren. En die kleding.... ooow... dat mag voor mij gerust in de mode komen.

    Hartelijke groeten,

    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superlief, dank je wel. Ik vind die stijl ook echt tof ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow Ellen, ik wist nooit wat nou een snailmail was...🤔 maar dit is leuk!!
    Super mooi blok is dat hè. Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt Sonja, nu ben ik wel benieuwd of ik je ook heb aangestoken om het een keertje te proberen ;) zo leuk om te maken en nog leuker om te geven!

      Verwijderen