Pagina's

woensdag 23 december 2020

"Thank You"

 


Goedemorgen allemaal,

Vandaag heb ik mijn laatste blogpost van dit jaar voor jullie. Daarom heb ik deze kaart ook voor jullie, als volgers van Craft Sensations & Art Sensations en onze facebook pagina, gemaakt! (en natuurlijk heb ik ook deze keer een kleine uitleg met foto's erbij.) Dank je wel, dat jullie met zo velen ons gevonden hebben en lid geworden zijn van onze groep! Ook dank je wel dat jullie zoveel van jullie eigen creaties, wel of niet nagemaakt van onze voorbeelden, met ons gedeeld hebben! Ik hoop dat de komende feestdagen toch een mooie herinnering mogen worden en dat we 2021 met een nieuwe frisse start kunnen beginnen en er weer veel mooie creaties getoond zullen worden!

Ik heb ook nog een kaartje met bloemen gemaakt, deze staan in een A5 design pad en ik heb er een paar uitgeknipt en wat verhoogd over elkaar opgeplakt. Ik vind het zelf wel een mooi kaartje geworden. Hieronder volgen eerst nog een paar foto's en daarna de  uitleg. Veel plezier.




Voor de basis heb ik wit cardstock en kraft papier genomen. In de uitleg ga ik verder met wit cardstock. Ik heb een stuk van 27 cm lang en 10 cm hoog en een stukje van 12 cm lang en 7.5 cm hoog genomen. Het eerst stuk heb ik in de lengte gerild op 15 - 18 - 23 en 26 cm. Het kleine stukje is in de lengte gerild op 8 en 11 cm.



Vervolgens heb ik alles gevouwen en op het laatste stukje van 1 cm breed dubbelzijdig tape geplakt. Heb je dit niet dan is stevige lijm ook goed. Zie de foto hieronder.


Omdat ik de kaart graag plat wil kunnen versturen zet ik het strookje met de plakstrip eerst even met een paperclip vast en beweeg het vierkantje eerst even naar links en rechts om zeker te weten dat het plat opgevouwen kan worden en niet gaat trekken. Zie de 2 foto's hieronder.



Voor ik het geheel ga vastplakken voorzie ik eerst alles van designpapier. Op de 2 foto's hieronder heb ik de maten van het design papier er even bij geschreven. 



Dit is dan het vastgeplakte eerste deel.


Vervolgens heb ik het stukje cardstock van 12 - 7.5 cm ook eerst met paperclip vast gezet en het geheel weer plat gevouwen. Op de foto heb ik nog geen design papier  geplakt (omdat dit mijn patroon is.)


Op de eerste foto hieronder heb ik het geheel naar rechts gevouwen en hou dan 2cm over en op de volgende foto heb ik alles naar links gevouwen en dan hou ik 5cm over. 



Door op deze manier de kaart heen en weer te vouwen weet je meteen waar je eventueel een klein potlood streepje kan zetten om aan te geven waar het grote vlak van het kleine stukje cardstock op het vierkant van het grote cardstock vastgeplakt moet worden. 
Let op: De totale lengte/ breedte van de plat gevouwen kaart is uiteindelijk  15 cm! 
Op de foto hieronder is te zien hoe het er uit ziet als alles op elkaar geplakt is.


Voor het "vuurwerk" effect heb ik met markers de stempel bewerkt en daarna afgedrukt op het cardstock. Hierna heb ik de tekst erover heen gestempeld. Verder nog een labeltje geknipt en daar wat twine in gedaan. Hier zelf mijn tekst voor jullie op geschreven. Verder het geheel nog voorzien van wat sequins.      Ik vond het heel leuk om deze twee kaartjes te maken. Als ik jullie geïnspireerd heb om ook aan de slag te gaan met deze kaart hoop ik dat jullie het resultaat ook met ons willen delen op de facebook pagina! 
Rest mij nu nog om jullie fijne feestdagen en een mooie jaarwisseling te wensen! En natuurlijk een heel mooi, vooral gezond en creatief 2021!  
Lieve groetjes, Sonja.


Hieronder volgen nog enkele product foto's van de artikelen die ik o.a. voor deze kaarten gebruikt heb...














7 opmerkingen:

  1. Prachtige creatie.bedankt weer voor de duidelijke uitleg.
    Groetjes Jackelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuke kaarten. Vooral die met de bloemen spreekt mij aan. Bedankt voor de uitleg.
    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuke kaarten. Vooral die met de bloemen spreekt mij aan. Bedankt voor de uitleg.
    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi ! Bedankt voor de werkbeschrijving!
    Fijn feestdagen.
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Karin, en heel graag gedaan!
      Fijne jaarwisseling en een mooi 2021 gewenst!
      Groetjes, Sonja

      Verwijderen