Pagina's

maandag 24 augustus 2020

Baby boekje

 Hoi allemaal! 

Mijn lieve buurvrouw is kortgeleden voor het eerst oma geworden, hoe leuk is dat? Ter ere daarvan maakte ik een eenvoudig baby boekje, waarin zij foto's van haar kleinzoon kan opnemen. Mocht er visite komen, of mocht ze zelf op visite gaan, dan heeft ze een schattig fotoboekje bij de hand. 

Overigens is het idee van dit boekje niet van mij. Op Pinterest zijn diverse kleine baby boekjes te vinden en die vormen een bron van inspiratie. Het boekje is 18 cm breed en zo'n 12,5 cm hoog (het boekje is horizontaal georiënteerd). De rug van het boekje is ongeveer 2,5 cm breed. 
Op de voorkant van het boekje is een frame aangebracht met mica. Achter het venster heb ik een kaartje met twee beertjes gestoken, maar het is natuurlijk de bedoeling dat daar een mooi portretje van de kleinzoon in kwestie komt ;-) 

Toen ik het papier van het blok 'Marble dreams zag wist ik dat ik daarmee dit fotoboekje wilde maken. Omdat het papier ook zo mooi tot z'n recht komt in een project als dit. Het papier met de zwanen vind ik zo schattig, die moest op voorkant. Uiteindelijk heb ik de voorkant niet veel versierd, de foto van de kleine jongen moet straks de blikvanger zijn. 


De cover van het boekje is gemaakt van cardboard, maar wel van heel dun cardboard. Ik had niks in huis en dus heb ik van de achterkant van een paar paperblocks gebruikt. Omdat het papier van Craft Sensations uit de grote blokken vrij stevig is, krijgt de cover vanzelf genoeg 'body' en stevigheid. 

Het boekje sluit met een lint. Bij het openen van het boekje is een nieuw fotoframe met mica geplaatst. Hier kan een wat grotere foto achter, omdat het een pocket van zo'n 16 x 11 cm betreft. Het frame heb ik ingelegd met een rand glitterpapier. Een beetje glim en bling mag ook in een jongensboekje niet ontbreken.


Op de foto hierboven heb ik het kaartje achter het frame gedaan. Zoals je ziet is er nog ruimte over voor een grotere foto. Hier kan bijvoorbeeld de foto van oma met kleinzoon op de arm ;-). Of van opa en oma met kleinzoon.


Op de foto hierboven is het prachtige papier goed te zien. Het blok 'Marble Dreams' is heel geschikt om baby-projecten mee te maken, vanwege de zachte pastelkleuren en de lieve patronen met zwanen, meisjes, bloemen en sterren. Heel schattig! Met houten letters heb ik de naam van de kleinzoon gespeld.


Achter het waterval-element is ook een ruimte om losse foto's te steken of andere leuke herinneringen aan de kleinzoon. Op de foto hierboven zie je hoe het kaartje met de beertjes er achter gestoken is. 


Op de foto hierboven zie je dat het waterval-element ook gesloten blijft met een lint. De kaartjes van de waterval zijn ongeveer 9 x 11 cm. Het kan zijn dat mijn buurvrouw de foto's die op de waterval gaan een beetje bij moet snijden. Of dat de foto's wat kleiner afgedrukt moeten worden. 


Uiteindelijk heb ik verschillende desinger-vellen uit het blok benut om de watervalkaart te maken. De binnenkant van het boekje heb ik in het geheel bekleed met het schattige 'gedotte' blauw / witte papier. De achterkant heeft het papier met de hartjes gekregen. De achterkant heb ik gelaten zoals het is, omdat het papier gewoon zo mooi is. 


Ik vind het zelf een super schattig boekje geworden, en ik ben benieuwd wat de buurvrouw ervan vindt. Vanwege corona is het niet mogelijk om maar onbeperkt de deur bij elkaar plat te lopen en dus moet ik nog bij haar langs met het cadeautje ;-). 


Helaas dit keer geen tutorial. Op ons blog zijn heel veel andere leuke albums te vinden, met patroon en/of tutorial. Daar wil ik jullie graag naar verwijzen. Ik begin vandaag weer met werken en ben al druk geweest met allerlei voorbereidingen. De volgende keer heb ik weer een ander leuk project, met tutorial. Desondanks hoop ik dat jullie mijn baby-boekje leuk vinden, en dat het je inspireert om er ook leuke baby-projecten mee te maken. Jongens en meisjes, beiden kan! Graag tot gauw!



Creatieve groetjes,
Sandra 



Gebruikte producten: 







4 opmerkingen:

  1. Oh, wat vind ik deze geweldig! Ik houd helemaal niet van al die albums die ik overal zie, teveel poespas, maar die van jou is zo mooi rustig. Nu is het papier ook wel heel geschikt hiervoor.
    Je hoeft je niet te verontschuldigen dat er nu geen tutorial is. Moet je zien hoe uitgebreid je het showt en net wat je schrijft: er staan hier al zoveel tutoruals, jullie hoeven niet alles voor te kauwen 😉 Succes op je werk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, bedankt nog voor je lieve reactie Angelique ;-) Ja, ik ben niet zo van de poespas, leuk dat jij ze ook liever wat rustiger ziet.
      Groetjes,
      Sandra

      Verwijderen