Pagina's

woensdag 6 januari 2021

"Winter"


Goedemorgen allemaal,

Allereerst wil ik jullie allemaal heel veel positieve creativiteit voor 2021 toewensen! Het is mijn oprechte wens dat wij elkaar mogen inspireren met elkaars werk en van elkaar mogen leren! Maar bovenal wens ik jullie allemaal een zo goed mogelijke gezondheid toe voor de toekomst.
Op de foto's zien jullie een oude bekende  en een nieuwe kaart. De "oude" heb ik 19 oktober al in de facebook groep geplaatst, dat is die in de grijstint, en de winterkaart past natuurlijk weer in deze wintermaand.
Dit model is heel makkelijk en lijkt ook weer veel op mijn laatste blogpost uit december en ik vind het leuk om deze verschillende variaties samen met jullie te delen. Ik heb eerst nog wat detail foto's en daarna een paar foto's met korte uitleg hoe ik deze gemaakt heb. Veel plezier!!





Zoals jullie op de 2 foto's die hier onder staan kunnen zien heb ik 2 maten op geschreven. Het patroon op de foto is gemaakt met de maten die in het zwart zijn op geschreven en de 'rode' maten zijn die van mijn voorbeeld kaartjes!



Voor beide maten gelden wel dezelfde vouwen!!
Op de foto hieronder is te zien dat de basis kaart op de helft is gevouwen  en de smallere binnen kaart heeft 2x een berg vouw en daarna een dal vouw! 


Op de foto hieronder zie je dat ik de eerste flap tot aan de eerste bergvouw met een paperclip heb vast gezet aan de basiskaart. Zodra je de binnenkant van de basiskaart voor zien heb van designpapier kan je deze flap vastplakken.


Er is nu een open vierkant ontstaan. De laatste flap, na de dal vouw, wordt vast geplakt op de rechterkant van de basiskaart.


Door de kaart dicht te vouwen vóór je het laatste deeltje van de "binnen" kaart vastplakt en het flapje van de dal vouw even vastzet met een paperclip, weet je zeker dat het op de goede plek zit en niet gaat 'trekken' als het vast geplakt wordt! (zie de foto hierboven)
Op de foto hieronder zie je hoe het er dan uit gaat zien.


Nu kan je de kaart naar eigen inzicht gaan versieren. Ik heb er het mooie designpapier uit de kleine blokjes van 10 - 10 cm van Craft sensations voor gebruikt en één van de paper boeken gebruikt. Verder wat sequins en de stempel letters heb ik met zwarte embossing poeder bewerkt en met een witte stift wat schaduw lijntjes aan gebracht. Ik heb de bloemetjes ook met een malletje gemaakt die bij de serie van wat oudere stempels horen. Ik vond het leuk om deze kaartjes te maken en hoop dat ik jullie ook weer geïnspireerd heb om er ook mee aan de slag te gaan! Delen jullie het resultaat ook weer met ons op de facebook groep?
Voor nu, creatieve groetjes en tot de volgende keer,
Sonja.


Hieronder volgen nog even de product foto's van de producten die ik gebruikt heb.

























 

2 opmerkingen:

  1. Mooie kaarten, op de eerste foto lijken het gewone vierkante kaarten, dus de tweede foto was een verrassing.
    Leuk model.

    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen