Pagina's

woensdag 11 maart 2020

Watercolor achtergrond



Ik maak in mijn journal graag achtergrondjes met behulp van watercolor.
Dus ik wilde de nieuwe shiny metallic watercolor dan ook meteen uitproberen en ik vind de kleuren echt prachtig! Super dat er nu gewoon zelfs wel 3 verschillende doosjes watercolor zijn.
Ik heb voor deze pagina´s gekozen voor rustige achtergrondkleuren
en koos hier voor zwart en bronze.

Ik breng op wat willekeurige plekken watercolor aan en laat het verder uitlopen met water zodat de kleuren wat lichter worden op sommige plekken. 
Voor het contrast laat ik wat gedeelten wit.
Dit laat ik dan eerst goed drogen, als ik weinig geduld heb pak ik daar een heater bij.
Vervolgens heb ik met een stempel in sommige hoeken wat kleine vierkantjes gestempeld. 




Daarna heb ik met een stencil wat modeling paste aangebracht, 
zodat er wat structuur op de pagina komt.
Van een design pad knip ik wat boogjes uit en dat plak ik op de linkerpagina.
Met wat stansjes versier ik de pagina´s en schrijf daar wat teksten op.




























Ik hoop dat ik je met deze eenvoudige techniek heb kunnen inspireren om ook
eens een journalpagina te maken, je hebt misschien ook nog wel een journal in de kast liggen...






Creatieve groetjes,


De volgende producten van Craft Sensations heb ik gebruikt:















6 opmerkingen:

  1. Het ziet er mooi uit.heel verrassend om het zo te doen.De kleuren zijn erg mooi inderdaad

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn super mooie pagina's Ellen,
    Leuk ook om de verf er zo in te verwerken! Ik ga het ook proberen!!
    Groet, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank, ben heel benieuwd naar jouw pagina's zou zo fijn zijn als je weer wat kan doen he 😘

      Verwijderen