Pagina's

vrijdag 29 april 2022

Pop Up Verjaardagskaart .....

  







Hoi Hoi Vandaag een verjaardagskaart met een leuke binnenkant.
Als je de kaart open vouwt komen de ballonnen naar je toe.
Hoe leuk is dat om met je verjaardag zo een kaartje te ontvangen .

Ik ga je hier onder laten zien hoe je dit kunt maken .
Het heeft geen zin om maten door te geven je kan dit natuurlijk op alle maten maken .
Ik heb wel een wat kleiner kaartje gemaakt mijn kaartje is 10,5 cm x 10,5 cm.




Begin met je binnen kaart deze moet iets kleiner zijn dan je buitenkant .
in mijn geval heb ik een kaartje van 20 cm x 10 cm 
vouw deze dubbel en pak een stans of andere ronde vorm .
zie de foto voor de maat en knip dit in de andere is een ril vouw.
(dit komt dus tegen je vouw lijn)


Het komt er dan zo uit te zien als op de foto hieronder.


Stempel nu iets wat jij naar voren wilt laten komen .
ik gebruikte de ballonnen eventueel kan je ze inkleuren. 
knip ze dan uit .
Maak nog een derde deze gebruik je straks als mask om de lijnen van de ballon te stempelen.
Hier maakte ik eerder een blog over 
klik  Dan HIER als je dat nog is wil zien.



Plak je ballonnen op maar let op dat de lijm alleen komt waar je ballonnen het papier raken .
 


Op de achter kant wat lijm en plak hem op je basis kaart .




Je pop up gedeelte is nu klaar en kan je je kaart gaan versieren hoe je zelf wilt .
Ik heb ook als binnen kaart design papier gebruikt.
Staat net iets gezelliger .
Veel plezier met maken .




gebruikte materialen .

Groetjes Marcella

























 


4 opmerkingen:

  1. Een hele leuke pop-up kaart. Dank je wel voor de duidelijke uitleg.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel , voor je duidelijke uitleg van dit mooie kaartje. ik ga hem zeker ook proberen temaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heeeeel leuk. Eens uitproberen. Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen