Pagina's

zaterdag 6 februari 2021

Verrassings Hart


Hoi allemaal,

Waar je ook kijkt, overal zie je berichtjes over Valentijnsdag! Ook wij hebben daar van alles mee gedaan op onze pagina en op facebook zelfs een leuke SOL met Bianca, hoe leuk was dat! 
Vandaag heb ik ook nog weer een leuke hartenkaart voor jullie. De basis is eenvoudig te maken...dus lekker snel klaar! Via de foto's leg ik weer uit hoe ik deze kaart gemaakt heb. Veel plezier!



Je begint met een stuk cardstock van 16 - 16 cm en die vouw je aan beide kanten dubbel.
Ik heb voor de duidelijkheid eerst Kraft papier genomen maar ga later verder met designpapier uit 1 van onze mooie 30 - 30 cm blokken.
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om eerst met cardstock te werken en alles later te bekleden met designpapier maar dan moet je er rekening mee houden dat je design papier dun moet zijn!!


Vervolgens heb ik een harten mal van 8cm gepakt (in mijn techniek blogpost van 3 februari heb ik laten zien hoe ik die maak) en deze met de punt tegen de vouwkruising van de basis gelegd en het hart omgetrokken. Dit doe ik 3 keer!



Hierna draai ik de basis om en vouw een schuine vouw. Let op: dit doe je maar 1 keer!!


Vervolgens knip ik deze 3 harten langs mijn getekende lijnen uit....


Hieronder zie je dan het resultaat. (ik kwam er pas later achter dat ik  de schuine vouw nog niet gemaakt had..🙈)


Na dit hele proces nog een keer herhaald te hebben  is dit het resultaat en tevens de basis van de kaart!


Heb je de basis met cardstock gemaakt dan kan je nu verder gaan met alles beplakken met designpapier. Het is het mooist als je het DSP ongeveer 4mm kleiner knipt/ snijdt dan de basis.  Ikzelf ga hieronder verder met dubbelzijdig design papier.


Zoals je ziet heb ik eerst alles ruw gemaakt met een distress tooltje. Als je deze niet bezit kan je het papier ook voorzichtig ruwen met de snijkant van een schaar door deze een paar keer langs je papier te halen.
Ik vind dit leuk om te doen maar het hoeft natuurlijk niet!
Dat geld ook voor het beïnkten van de randen van de kaart, ik heb dit gedaan maar het is niet noodzakelijk.


Vervolgens heb ik dubbelzijdig tape op één van de vierkantjes geplakt en daar het andere vierkant boven op geplakt.


Het geheel ziet er dan zo uit...


Hieronder laat ik nog wat foto's zien van mijn versiering van de kaart. Op de eerste foto zie je dat ik de basiskaart heb omgedraaid en met een sjabloon en stempelinkt hartjes heb aan gebracht en op het rechter hart heb ik met hetzelfde sjabloon en modeling paste hartjes aangebracht.


Het deel dat de bovenkant wordt heb ik met behulp van een ander sjabloon ook weer beïnkt. Hierbij heb ik het sjabloon wel even met verwijderbare tape vastgezet zodat het niet kon verschuiven.


Vervolgens heb ik een banderol gemaakt van 18 cm lang en ongeveer 3 cm breed .


Deze heb ik op dezelfde manier bewerkt als de buitenkant van mijn basiskaart. 



 Ik heb ook de binnenkant nog versierd met een soort pocket, gemaakt van een vierkant stukje cardstock en deze doormidden gesneden en de 2 rechte kanten vast geplakt in het midden, op het vierkantje.


twee leuke labeltjes voorzien van een stukje lint en jute touw en deze in de pocket geschoven. Hierna vouw je eerst de ene kant dicht en daarna de andere kant daar overheen. Vervolgens schuif je de banderol erom heen en je kaartje is klaar om weggegeven te worden.


Zoals je op de foto ziet heb ik de banderol ook nog voorzien van een sticker met love erop en een klein hartje.
Ik heb als voorbeeld dus een pocket aan de binnenkant gemaakt....maar het is ook heel leuk om er bv. een foto in te plakken. Mogelijkheden genoeg...ik vond het leuk om deze kaart ook met jullie te delen en zou het leuk vinden, als jullie er ook eentje gaan maken, dat jullie die dan delen bij ons in de groep van facebook. Voor nu creatieve groetjes en tot een volgende blogpost.


Hieronder volgen nog enkele foto's van producten die ik voor deze blogpost gebruikt heb,






3 opmerkingen: