Pagina's

maandag 8 juni 2020

Geslaagd!



Goedemorgen allemaal,
Omdat er in deze tijd veel studenten te horen krijgen dat ze geslaagd zijn, 
laat ik jullie vandaag een feestelijke 'geslaagd' kaart zien met metallic waterverf en sequins.
.

In de linker bovenhoek heb ik een achtergrondje gemaakt met metallic waterverf.

Hieronder leg ik uit hoe ik dat gedaan heb:
Ik heb een mask stencil op een stukje wit cardboard gelegd en dit vast geplakt met restjes washi tape (washi tape kun je namelijk makkelijker weer verwijderen dan gewone plakband). Vervolgens heb ik de rondjes ingekleurd met 3 kleuren metallic waterverf in willekeurige volgorde. Houd de verf hierbij behoorlijk dik, want anders loopt het onder het stencil. Niet teveel water gebruiken dus!


Als je tevreden bent, verwijder je het stencil en ziet het er zo uit:


Daarna heb ik er hier en daar wat sequins op geplakt.


Dit stukje achtergrond heb ik gemat op een stukje karton waarvan ik de randen beplakt heb met goudkleurige washi tape.


Het glas aan de rechterkant heb ik gestempeld op wit cardboard en uitgeknipt. Bij de steel heb ik hem door gesneden.


Daarna heb ik het glas 'gevuld' met sequins.


Ik heb het glas laten 'bruisen' door boven het glas ook wat sequins te plakken.


Op de plaats waar ik de steel van het glas heb doorgesneden, heb ik een strook mica in de kaart geplakt, zodat je de tekst, die ik aan de binnenkant heb gestempeld, er doorheen kunt lezen.


Aan de binnenkant van de kaart heb ik de tekst 'geslaagd!' gemaakt. Ik heb de tekst met losse letters op een strook wit cardboard gestempeld. Deze strook heb ik gemat op een iets bredere strook waarvan ik de randen weer heb beplakt met goudkleurige washi tape.



Ik heb deze strook alleen aan de zijkanten en aan de onderkant voorzien van tissue tape, zodat de bovenkant open blijft. Zo kun je de strook gebruiken om er iets in te steken. Bijvoorbeeld een label met een persoonlijke tekst of maak er een cadeau kaart van door er papiergeld of een cadeaubon in te doen.


Het eindresultaat is een feestelijke felicitatie en/of  cadeau kaart.


Ik hoop dat jullie veel van dit soort kaarten nodig hebben!

Creatieve groetjes,


Voor deze kaart heb ik de volgende producten van Craft Sensations gebruikt:













4 opmerkingen: