Pagina's

maandag 26 augustus 2019

Apenkaartje als opkikkertje - stencils en inkt

Hoi allemaal! 

Vandaag had ik een kaartje nodig voor een jonge moeder die een ingrijpende operatie achter de rug heeft. Ze heeft drie hele jonge kinderen, een zoontje en twee dochters. De meiden zijn ook nog tweeling. Het gezin hoopt een moeilijke periode af te kunnen sluiten, en ik besloot om haar een opkikkertje te sturen. Een apenkaartje met drie aapjes: een jongens-aapje en twee meisjes-aapjes. Ieder aapje vertegenwoordigt een kindje, omdat de kindjes moeders extra motiveren om gauw weer aan te sterken. 

Hieronder mijn kaartje...


Ik blijf die aapjes hilarisch vinden, zoals ze je aanstaren! Je komt er gewoon niet aan voorbij ;-)


Met een wat ouder stencil en met inkt van Craft Sensations maakte ik een achtergrond. Ik nam daarvoor een stukje wit cardstock, van 13x13 cm. Nadat ik het stencil had gebruikt ben ik voorzichtig met mijn make-up borsteltje dat ik voor inktblending gebruik, nogmaals met verschillende groen en geeltinten over het motief gegaan. Aapjes vragen om een jungle, en ik vind mijn jungle-achtige achtergrond leuk gelukt zo ;-)


Met twee stansen creëerde ik een vrolijke sierrand. Bovenop de sierrand bracht ik een stukje 'iridescent, embossed paper' aan. In het groen natuurlijk, helemaal leuk bij mijn jungle-achtergrond. 
De aapjes heb ik gekleurd met aquamarkers, met de hand uitgeknipt en naast elkaar op de achtergrond aangebracht. Het voorste aapjes moet het zoontje voorstellen. Hij is het oudst en daarom heb ik dit aapje in het midden en wat verhoogd aangebracht. Het aapje heeft een blauw 'stropdasje'. De aapjes die hem flankeren staan voor de zusjes, zij hebben een oranje en rood stropdasje. Met een witte gelpen heb ik wat accenten aangebracht op de aapjes. 


Op de detailfoto's is mooi te zien hoe ik de gestanste sierrand met behulp van wat 'funfoam' verhoogd heb aangebracht. De aapjes zijn zo mooi 'in frame', alsof ze in een lijstje staan ;-). Het spreukje heb ik op wit cardstock aangebracht, uitgestanst en uiteindelijk aangebracht op een stukje cardstock dat ook met het iridescent papier is bekleed. Een paar groene pailletten geven het kaartje een beetje bling.


Het paneel dat ik bewerkt heb is net zo groot als mijn kaartbasis (13x13cm). De randen heb ik een beetje ge-inkt met groene inkt, om het net een beetje meer diepte te geven. Op de foto hieronder zie je hoe mooi het iridescent papier schittert. Ik hou ervan! ;-)


Ik hoop van harte de ontvangster van de kaart een glimlach op haar gezicht te kunnen ontlokken met deze apenkindjes. En ik hoop natuurlijk ook dat jullie mijn kaartje leuk vinden. Probeer ook het iridescent papier eens uit! Superleuk om te gebruiken voor allerlei stansvormen, maar ik ben ook benieuwd of het papier op zich misschien niet een leuke achtergrond zou kunnen maken voor bijvoorbeeld een eenhoornkaart, of gewoon een voor enorme glitterkaart ;-) Misschien waag ik me er nog eens aan.

Creatieve groetjes,
Sandra




Hieronder de lijst met de gebruikte artikelen.

Aapjesstempeltje
'Wishing you the best' spreukje








9 opmerkingen:

  1. Heel mooi gemaakt, en die aapjes zijn inderdaad erg schattig.

    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Mooi geheel in jungle-stijl. Die rand geeft een geinig schilderij-effect.
    Het is een opvrolijker die ook kracht uitstraalt. Laten we hopen dat de moeder in kwestie de kracht vindt om goed te herstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je leuke reactie, met moeders gaat het naar omstandigheden goed gelukkig ☺️

      Verwijderen
  3. Wat een duidelijke uitleg voor een hele mooie kaart.
    Dat glitter lijstje is inderdaad prachtig.
    Triest verhaal, jouw kaartje zal ze zeker wat steun geven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Daphne!Gelukkig gaat het inmiddels goed, nu hopen dat het zo blijft ☺️

      Verwijderen