Pagina's

maandag 4 juli 2022

Geen gewone verjaardagskaart, maar een kaart met een verrassing

Hoi allemaal,

In de zomermaanden zijn er bij ons in de familie best veel verjaardagen te vieren. Omdat iedereen tegenwoordig 'alles al heeft' vind ik het leuk om een giftcard of geld op een leuke manier te verpakken. Dit is dan ook de perfecte verrassing: een gewone wenskaart die van binnen een vak voor nog een kaart, gifcard of geld heeft. De kaart wordt gemaakt van een vel A4 cardstock en uiteraard kun je 'm naar eigen smaak vorm geven. Ik koos ervoor het nieuwe blok 'Time to celbrate' te gebruiken in combinatie met diverse feestelijke stempeltjes. Allemaal van Craft Sensations natuurlijk ;-). Ik maakte er meteen twee en vanzelfsprekend laat ik je zien hoe je de kaart vouwt. 

Hieronder de kaart waarom het gaat: 






Zoals je ziet wordt een bepaalde manier van vouwen gebruikt om een soort van vakje te maken voor het geld of de giftcard. Hoe leuk is het om op deze manier een persoonlijke boodschap met geld te geven? 



De achterkant heb ik ook voorzien van desingnerpapier, omdat ik daaronder het stukje lint heb weten te verbergen. Je kunt overigens de kaart ook sluiten met een magneetje of een klittebandje. Maar ik vind een lintje net een beetje gezelliger. 


Ik maakte ook een groene variant van de kaart, met net wat andere stempeltjes.



Op de foto hieronder kun je goed zien hoe de kaart naar binnen toe gevouwen is.



In de video tutorial hieronder kun je zien hoe de kaart gevouwen wordt. Ik hoop van harte dat jullie mijn kaarten leuk vinden, en dat het filmpje goed te volgen is. Wel een kleine waarschuwing vooraf: mijn parkietje Toby doet ook mee in de video (zet het geluid zachtjes ;-)) En als altijd, deel jouw variant met ons op ons blog 'Creatief met Craft Sensations en Art Sensations'. 


Creatieve groetjes, 

Sandra 


Tutorial

Benodigdheden: 

1 vel A4 cardstock in kleur naar keuze (ik koos voor wit).

2 stukken desingnerpapier die je 3 of 5 mm kleiner snijdt dan de kaar (tip: inkt de randen). 

1 reepje designerpapier om de binnenkant van de kaart mee op te leuken (eventueel om een magneetje weg te werken).

Kaartje voor binnenin (ongeveer 14,5 x 10,2 cm).

Etiket op de voorkant (wit cardstock van ongeveer 12 x 8 cm).

Stempeltjes en bijvoorbeeld kleurpotloden/alcoholstiften/waterverf om in te kleuren. 

Twee stukjes lint van ongeveer 15 cm lang (of werk met magneetjes, dat kan ook).

Blingetjes en dergelijke. 


Bekijk het filmpje hieronder voor de vouwtechniek van de kaart: 


Gebruikte producten: 











\












3 opmerkingen:

  1. Heel handig en leuk. In mijn familie heeft ook iedreen alles en wil geld og een bon.
    Volgende week viert mijn zus haar 12 en half jarig huwelijk, komt dus op het juiste moment deze tip.
    Dank je wel voor het delen.

    groetjes, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je voor het delen ik ga m maken voor mensen die vertrekken naar een ander land

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt goed idee, leuk en makkelijk! Dank je wel voor de demo👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen