Pagina's

woensdag 27 juli 2022

Doosjes trio.

 


Hallo allemaal,
Vandaag heb ik een drietal doosjes om jullie te laten zien. Het grappige is dat ze alle drie ook nog in elkaar passen. Het is een eenvoudig modelletje om te maken omdat er niet veel geknipt en geplakt hoeft te worden. Voor de sluiting heb ik bij het grootste doosje gebruik gemaakt van bakers twine, een paar splitpennetjes en wat rondjes en bij de twee  andere doosje heb ik twee magneetjes gebruikt maar ze zouden ook met klitte band gesloten kunnen worden. Bij het middelste doosje heb ik aan de buitenkant van de sluiting nog een kraal als versiering geplakt.


Nu ben ik iemand die heel graag mijn projecten eenvoudig houd, ook qua opmaak. En zoals jullie ook nu kunnen zien heb ik verder geen versiering aangebracht op het design papier omdat ik dit van zichzelf al mooi en druk genoeg vind.




Op de foto hieronder laat ik zien dat de doosjes ook echt in elkaar passen.


Voor diegenen die ook deze manier van doosjes maken willen uitproberen heb ik hieronder een aantal werkfoto's geplaatst waarop, naar ik hoop, duidelijk te zien is hoe ik deze gemaakt heb. Ik heb van het grootste doosje ook de maten beschreven.


Voor de werkfoto's heb ik een stuk craft cardstock gesneden van 21 bij 21 cm en deze aan 1 kant gerild op 7 en 14 cm. Hierna het geheel een kwartslag gedraaid en toen op 7 - 9 - 16 en 18 cm gerild.



Na de delen, waar ik een kruisje opgetekend heb, weggesneden te hebben (aan de rechterkant van je cardstock) trek je een schuine rillijn in de 4 hoeken zoals ik op de foto hieronder met een stippellijn laat zien.


Waar alle rechte rillijnen (op de foto hierboven) allemaal berg vouwen zijn, zijn de schuine rillijnen dal vouwen.



Als je alles goed gevouwen hebt ziet het er uit zoals op de foto hieronder.


je kan nu de linkerkant in of om de rechterkant vouwen, zie de foto hieronder.


waar ik het klepje vasthoud heb ik met een hoekpons de hoeken afgerond.


Op de volgende foto's laat ik nog even zien hoe ik mijn magneetjes geplaats heb in het doosje, met behulp van wat kleine rondjes om ze netjes weg te werken.




door een druppel lijm op het tweede magneetje ( dat nu even aan de buitenkant van je klepje zit) te doen en dan het doosje dicht te vouwen zie je door de afdruk die achterblijft precies de plek waar je het magneetje moet plakken.




wil je het doosje sluiten met een stukje klitte band dan hoef je dit alleen maar aan de binnenkant van het klepje en op de voorkant van de doosje te plakken.


Ik hoop dat de foto's een duidelijk beeld geven van hoe deze doosjes gemaakt zijn. Ik ga ze vullen met wat lekkers of een paar leuke kaartjes met een tekst. Dat is natuurlijk voor een ieder verschillend en ook voor wie of wat het bestemd is. Laten jullie ze ook zien op onze FB pagina als jullie er ook mee aan de slag gegaan zijn? Creatieve groetjes, Sonja











3 opmerkingen:

  1. Leuk! Ik ben gek op doosjes maken! Heb je een suggestie wat je er in kan doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je reactie! Als suggestie geef ik in de tekst al aan wat ik eventueel in de doosjes stop. Groetjes Sonja.

      Verwijderen
  2. Super leuk weer! Welke maten gebruik je voor de andere doosjes?

    BeantwoordenVerwijderen