Pagina's

woensdag 14 april 2021

van Oud naar Nieuw Jasje


.


Hallo allemaal.

Voor vandaag ben ik eerst eens in de "oude doos" van ons blog gedoken om naar een kaart te zoeken die ik kon gaan 'verfrissen' en in een nieuw jasje steken.
Wat een keuze is er inmiddels en ja ik heb er één gevonden!
Maar gaande weg ben ik toch van het "oudje" afgedwaald en zijn het voor het grootste deel heel andere kaartjes geworden! 
Maar hoe leuk is het om zo af en toe eens door het blog heen te "struinen" en de oude creaties te bekijken! Ik heb er weer nieuwe inspiratie aan op gedaan. Omdat ik het zo'n leuke kaart vind heb ik er gelijk maar drie gemaakt en van één een tutorial gemaakt. Hieronder dus zoals vanouds de foto's en af en toe een beschrijving. Mochten jullie ook enthousiast geworden zijn van deze kaarten of van de oudere creaties op ons blog....vergeet dan niet om de resultaten met ons te delen op de facebook pagina van Creatief met Craft Sensations & Art Sensations!
Veel plezier!










Hieronder volgt de tutorial; Zoals te zien is heb ik wit cardstock gebruikt van 29 cm breed en 14 cm hoog. Ik heb  eerst aan de linker zijkant op 7 cm hoogte een horizontale potloodlijn getekend van 10 cm lang. Daarna heb ik boven langs de breedte punten gezet op 4.5 - 14 en 24 cm.
Op de 10 cm lijn heb ik op 4 en 4.5 cm een markering gezet en daarna aan de onderkant op 4 - 14 en 24 cm ook een markering. Vervolgens heb ik van boven naar beneden gerild op de 14 en 24 cm. De rillijnen van de 4 en  4.5 cm heb ik beide tot de in het midden getrokken streep gerild. De reden waarom deze kleine rillijnen verschillen heeft te maken met het dichtvouwen van de kaart als deze klaar is.


Hierna heb ik de 10 cm getekende streep ingeknipt en het gearceerde gedeelte (zie de foto hieronder) weggeknipt.


Vervolgens heb ik aan de binnenkant van het flapje dat overbleef tape geplakt, dit wordt later een kleine pocket.


Hieronder de pocket voor de voorkant van de kaart, 12 cm breed en 7 cm hoog. Aan 3 kanten gerild op 1cm.


Hieronder zie je waar de pocket geplakt gaat worden maar eerst moet er nog designpapier op.
Ik heb gekozen om het designpapier in twee delen op te plakken , dit i.v.m. de opening halverwege de voorkant.


Op de volgende twee foto's heb ik de maten van het designpapier op de kaartdelen aan gegeven.




Nu volgen er nog wat foto's van het resultaat na het plakken van het design papier en het versieren van de kaart.








Als laatste heb ik mijn kaarten nog van allerlei extra's voorzien totdat het helemaal naar mijn zin was.
Ik heb dit "oude" modelletje met heel veel plezier 'verbouwd' en ik hoop jullie hiermee ook geïnspireerd te hebben dit ook eens te gaan doen! Voor nu creatieve groetjes en tot mijn volgende blog maar weer!



Hieronder volgen nog foto's met materialen van CS die ik voor deze kaarten heb gebruikt...


















 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten