Pagina's

vrijdag 1 oktober 2021

"Rozet" Sketch oktober 2021


Hi allemaal,

Deze maand hebben we bij Craft Sensations weer een ronde sketch en ik mag er een blogpost voor schrijven, hoe leuk is dat?
Het leek mij wel leuk om er een rozet van te maken, een keer wat anders om te geven ipv een kaartje.


Het designpapier komt uit het blok "Vintage Feeling" ook de vlinder! De vleugels van de vlinder heb ik als 3d aangebracht, zodat het net lijkt of het uit het papier komt.


 
Wist je dat je kans maakt op een mooi pakket gesponsord door Craft Sensations als je deelneemt aan de challenge? Op de facebook pagina Creatief met Craft Sensations kan je alle informatie vinden.

Hieronder zal ik de sketch, werkwijze en een overzicht van de gebruikte materialen plaatsen.

Veel plezier,


De sketch:


Werkwijze:

Ik neem 2 stukken dunne kraft van 9x29cm en teken met een potlood een lijn op 7.5cm


Langs die lijn knip ik met een kartelschaar een randje eraan, kan ook met een randpons.


Dan ril ik de beide stroken op elke cm en begin met vouwen om en om. Dus berg dal berg dal enz.


Aan 1 zijde van beide stroken plaats je tape.


Dan maak je de stroken aan elkaar, zie foto.


Duw het nu naar beneden en je hebt al de basis van de rozet.


In het midden aan beide zijdes lijm ik een rondje.


Als stokje neem ik een rietje, vouw 1 uiteinde een beetje plat.


Lijm het rietje aan de achterkant erin vast.


De voorkant ziet er nu zo uit.


Ik neem een doily van ongeveer 13 cm doorsnee en een rond stuk designpapier van ongeveer 9 cm doorsnee en lijm dat op elkaar.


Dat kan weer worden gelijmd op de rozet.


Ik neem nog een rondje van ongeveer 9cm en snij deze door midden en dan 2.5 breed. 


Dit strookje past nu perfect in de cirkel.


Dan maak ik een banner uit een strook van 9x3.5cm.


Een rondje uit het designpapier met een vlinder gaat mijn afbeelding worden, deze mat ik op kraft dat ik iets groter knip. Ik knip de vlinder nogmaals uit om de vleugels er et 3d tape op te plakken, het lijfje lijm ik vast.


Nog een tekst erbij en de sketch is af.


Om de rozet nog even iets extra te geven, strik ik een stukje lint om het rietje en plaats ik nog 3 parels erbij.


Gebruikte materialen Craft Sensations

Designpapier.


Kraft.


Stempels


Parels.


Lint.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten