Pagina's

woensdag 6 mei 2020

Gevulde verjaardagsenveloppen met tag


Hoi allemaal,
Heb jij ook zoveel washi-tape liggen en koop je ook steeds nieuwe erbij omdat ze zo verslavend leuk zijn? Ik gebruik best heel veel washi, zoals je vast wel voorbij hebt zien komen en ook in dit voorbeeld gebruik ik ze. Zo probeer ik je te stimuleren om ze niet voor de mooi te laten liggen...
Ik zag een keer een voorbeeld op internet voorbijkomen van een gevulde envelop met tags en dit vond ik een leuk idee om eens te proberen.

Ik heb dit voor mijn schouderoperatie gemaakt en het moest dus nog even eenvoudig blijven maar daar hou ik ook wel weer van als ik een kaartje maak: speciaal voor die persoon gemaakt en niet te ingewikkeld. Gelukkig heb ik wat in het voren gewerkt zodat ik nu toch een blog kon plaatsen.


Voor het maken van de envelop met tag, begin ik met het maken van 2 tags. 
Eigenlijk is mijn envelop dus ook een tag...
Bij mij is de grote tag 10,5 cm x 15 cm en de kleine tag is 7.5 cm x 10.5 cm.



Om wat in de envelop te kunnen steken maak ik 2 stroken, waarvan ik er eentje in een soort driehoeksvorm maak en de ander gewoon rechthoekig. Deze beplak ik met lijm en alleen langs de zijkanten en onderkant zodat je er iets in kan steken.
Ik bestempel de grote tag en later bestempel ik toch ook de beide stroken.


Met een mooi rasterstencil met hartjes breng ik structuur aan op de grote tag.


Ook op de stroken staat wat modelling paste toch wel mooi 
en het randje werk ik af met een strookje washi-tape.


De kleine tag bestempel ik ook en versier ik met een randje washi-tape en golfkarton. 
Een uitgestanst takje en een envelopje met tag maken het af.


In het voorste strookje steek ik een vlinder en klaar is het kaartje voor mijn tante.
De andere envelop die je op de eerste foto ziet was voor mijn jarige schoonvader Jaap.
Hieronder laat ik ook nog de opbouw zien van deze tag.


Hier heb ik ervoor gekozen om met waterverf te gaan spetteren, altijd leuk om te doen!


Washi-tape!


Ook hier werk ik de tag af met washi en een strookje golfkarton.
En plak de leuke tag met Happy Birthday erop.


Ik plak zijn naam in houten letters op de envelop. 
En natuurlijk mag bakers twine niet ontbreken door de gaatjes.
Ik vind ze erg leuk om te maken en ook ideaal om geld voor een verjaardag in te geven.

Ik hoop jullie met deze eenvoudige envelop toch weer geïnspireerd te hebben en zie jullie maaksels natuurlijk graag op Facebook.

Lieve groeten,



Ik heb de volgende Craft Sensations producten gebruikt:











3 opmerkingen:

  1. Echt super leuk Ellen, het lijkt zo heel eenvoudig maar met een super leuk resultaat!
    Groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk gemaakt . Ook leuk als verjaardagsgift

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk weer je tags met envelop en ook leuk idee thanks er voor Ellen

    BeantwoordenVerwijderen