Pagina's

maandag 30 augustus 2021

Eenvoudige doorkijkkaart


Ik was wat aan het spelen met inkt en deco stencils, deco glue en glitters. Uiteindelijk had ik een achtergrondje wat best leuk en goed gelukt was. Maar wat zou ik er nu mee doen? Omdat het zo'n vrolijk achtergrondje was, besloot ik er deze verjaardagskaart mee te maken.

Ik had het achtergrondje vierkant gemaakt, maar vond het eigenlijk leuker om het als een strook op een vierkante kaart te plakken, dus heb ik er aan 1 kant een stukje afgesneden. De strook heb ik in het midden van de witte basiskaart geplakt, zodat er aan beide kanten een brede witte rand overbleef.



Ik heb eerst een cirkel uit de strook gestanst, toen de strook opgeplakt en vervolgens de cirkel nog een keer uit de basiskaart gestanst, zodat je een doorkijkje krijgt. Op onderstaande foto kun je ook goed de glitters zien die ik heb gebruikt.


Ik heb de cirkel dun met potlood afgetekend binnenin de kaart en daar de tekst netjes in het midden in gestempeld. Nadat de inkt goed droog was, heb ik de cirkel weer uitgegumd. Zo ziet dat eruit als de kaart dicht is...


...en zo als de kaart open is.


Hieronder leg ik in het kort uit hoe ik de achtergrond gemaakt heb. 
Je hebt nodig: 4 kleuren stempelinkt, een deco stencil, glossy deco glue en glitters.

Wrijf met elke kleur stempelinkt een baantje op glad wit cardstock. Laat de kleuren elkaar overlappen, zodat ze mooi in elkaar overgaan. Ik heb hiervoor speciale pads gebruikt, maar het kan ook heel goed met stukje van de zachte kant van een schuursponsje.


Het ziet er dan zo uit:


Vervolgens leg je er een deco stencil overheen. Plak dit wel even vast op je kliedermat of kladpapier, zodat het niet verschuift tijdens het inkten. Neem nu dezelfde kleuren inkt als eerder en wrijf deze met de pads of sponsjes over het decostencil. 


Verwijder het decostencil en zie het resultaat:


Onze poes Max wilde ook graag weten wat ik aan het doen was 😅


Doe een klein beetje deco glue in een schaaltje en verdun dit met een klein beetje water. Meng er daarna wat glitters doorheen.





Breng je eigengemaakte glitterlijm met een dun kwastje aan op alle rondjes van het achtergrondje. Laat het goed drogen. Als je wat meer glans en glitters wilt, herhaal dit dan nog een keer.



Als de lijm helemaal droog is, ziet je achtergrond er zo uit:



Doe er iets leuks mee, zoals deze eenvoudige verjaardagskaart. Door de glans en de glitters heeft die verder niets nodig: hij is mooi door zijn eenvoud.


Misschien heb ik je weer op ideeën gebracht. 

Creatieve groetjes van




Voor deze kaart heb ik de volgende materialen van Craft Sensations gebruikt:






 

1 opmerking: