Pagina's

zaterdag 11 april 2020

Stempelen met elastiek en plastic.




Goedemorgen allemaal,

Vandaag wil ik jullie, in deze blogpost, een stempeltechniek met elastiekjes en bubbeltjes plastic laten zien. Anita heeft in haar blogpost van 30 maart ook met bubbeltjes plastic gewerkt maar ik heb het net weer even anders gedaan. Ik zal één en ander met foto's laten zien en daar ook een beschrijving bij geven.
Veel plezier met kijken... en ik hoop dat jullie er ook mee aan de gang gaan.





Hieronder op de foto zie je dat ik en kaartje van 21 cm breed en 14,5 cm hoog heb dubbel gevouwen.


Vervolgens heb ik met potlood 2 hulplijnen getrokken op 5 cm en 8 cm vanaf de linkerkant gemeten op de voorkant van je kaartje.


Vervolgens heb ik 2 stroken schilderstape eerst even op mijn mouw geplakt om de ergste 'plak' eraf te halen en deze daarna precies over de hulplijnen geplakt.


Hieronder op de foto zie je een overzicht van de gebruikte materialen voor de 'groene'kaart.


Nadat ik water op de groene verf heb gesprayd  heb ik dit met een kwastje op een acrylblokje gesmeerd en er nog een klein beetje water bij gedaan. 


Op de volgende foto zie je dat ik een stukje  gevouwen bubbel plastic in de verf doop en dat tamponneer ik daarna op de strook tussen de tape in.


Hieronder zie je op de foto het resultaat


Als je in het bezit bent van een heat tool (zoals hier beneden op de foto)  is het handig om de natte plekjes even te drogen, Heb je deze niet, pak dan een stukje keukenpapier en dep heel voorzichtig iets op de nog natte plekjes.


Vervolgens heb ik de tape heel voorzichtig verwijderd van de kaart en er een stempel op gestempeld.


Voor de stempeltechniek met de elastiekjes heb ik gewone en 'postbode'elastiek genomen en die om een acrylblokje gedaan zoals hieronder op de foto.
Verder heb ik weer wat water op de verf gesprayd, maar niet te veel want het moet een beetje 'stroperig' zijn


op de foto hieronder zie je hoe ik de elastieken met verf heb ingesmeerd 


op de volgende foto zie je het effect van de afdruk.
Het is wel nodig om even goed stevig te drukken op het blok!


Vervolgens heb ik de andere kant van het blok ingesmeerd met een andere kleur (in dit geval goud) en toen de groene kleur droog was, deze er overheen gestempeld.


Vervolgens ook hier weer heel voorzichtig de tape verwijderd en er nog een tekst naast gestempeld.
Ik heb mijn kaartjes nog wat extra versiering gegeven maar dat is voor iedereen natuurlijk een eigen keus.
Ik hoop jullie hiermee geïnspireerd te hebben voor een paar eenvoudige techniekjes die een mooi resultaat geven.

Creatieve groetjes, 
Sonja



Hieronder volgen de producten van Craft sensations en Art sensations die ik in deze blogpost gebruikt heb:









6 opmerkingen: