Pagina's

woensdag 15 april 2020

Hartelijk Gefeliciteerd met 'oud papier'


Hallo, hier ben ik weer. Dit keer met een 'oud papier' kaartje. 'Oud papier' omdat ik voor dit kaartje zeer oude paperpads heb gebruikt. Deze zul je ook niet terugzien in de onderstaande productfoto's. Dit kaartje heb ik gemaakt als voorbeeldkaartje toen ik solliciteerde voor een plekje in het design team van Craft Sensations. Het is dus al een wat ouder kaartje, maar daarom nier minder leuk, denk ik. En, om eerlijk te zijn, zat ik een beetje in tijdnood en toen dacht ik aan dit kaartje. Het is een simpel en snel klaar kaartje met wat leuke details. Kijk maar.

Voor de basiskaart heb ik een roze vel uit een zeer oude paperpad gebruikt. Dit geldt ook voor de gestreepte oplegkaart. De oplegkaart heb even hoog gemaakt als de basiskaart, alleen iets smaller, zodat de basiskaart aan beide zijden zichtbaar blijft.


Uit een ander wat ouder paperpad heb ik uit de verschillende designs 5 stroken gesneden. Deze stroken zijn van verschillende breedtes en lengtes.


Uit elke strook heb een driehoekje gesneden en daarna heb ik de randjes bewerkt met een radeerwieltje, zodat je een mooi stiklijntje krijgt. Als je met het radeerwieltje langs de liniaal gaat en stevig drukt, krijg je een mooi recht lijntje.


De strookjes heb ik in willekeurige volgorde op de kaart gelegd. Ik heb er een beetje mee geschoven en toen ik tevreden was, heb ik de strookjes vastgeplakt. Eerst de bovenste, de middelste en de onderste met steeds dezelfde afstand ertussen en daarna de andere 2 er bovenop.


De tekst zijn allemaal losse stempeltjes (niet van CS), maar kun je ook heel goed op de computer maken. Ik doe dat wel vaker, omdat ik van erg van kleine en Nederlandse teksten hou. 
Typ dan de woordjes met een behoorlijk tussenruimte, zodat je ruimte hebt om te snijden. Print de tekst daarna op cardstock. Ik heb ruim om de woordjes heen gesneden en de randjes weer bewerkt met het radeerwieltje. Daarna heb ik woordjes met 3D tape aan de linkerkant in het midden van de stroken geplakt.



Tot slot heb ik de kaart afgewerkt met stras. Door op elke strook een goudkleurig sterretje (niet van CS, wel van de Action) of een leuk opvallend strassteentje te plakken, krijgt de kaart een feestelijke uitstraling.


 Het eindresultaat:


 Ik hoop jullie een beetje geïnspireerd te hebben om jullie oude paperpads nog eens tevoorschijn te halen en er iets leuks mee te doen.

Creatieve groetjes van



Omdat ik zeer oude materialen heb gebruikt, kan ik jullie maar 2 productfoto's laten zien.




Dit paperpad uit 2016 heb ik gebruikt. Deze foto heb ik zelf voor jullie gemaakt.





6 opmerkingen:

  1. Een mooi kaartje met heel gezellige kleurtjes!
    Groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker een heel leuk kaartje!
    Mag ik vragen hoe je stempeltjes op de computer maakt ;-))?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel. Natuurlijk mag je dat vragen. Typ in Word de woordjes in een door jezelf gekozen lettertype en kleur. Hou flink wat ruimte rondom de woordjes, zodat je genoeg ruimte hebt om ze later uit te snijden. Print de woordjes op cardstock en snij ze uit. Nu kun je ze op je kaart gebruiken. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Veel succes! Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke kaart ook voor restpapier...bedankt voor de tip

    BeantwoordenVerwijderen