Pagina's

vrijdag 6 maart 2020

One page mini album


Hi allemaal,

Dit keer een mini album waarvan de basis is gemaakt uit 1 vel dubbelzijdig designpapier van 30.5x30.5cm

Het mini album heeft als sluiting een stukje lint. Als versiering heb ik een tag gemaakt van hetzelfde designpapier met een tekststempel. Als extraatje nog een touwtje met kraaltjes met een sleutel eraan gemaakt.

Alle stempels heb ik gestempeld op het hetzelfde designpapier. Zo ook de lantaarn op de binnenkant van de kaft. Op de 1e pagina heb ik om het designpapier met stempel nog een een touwtje en een mooie knoop gestrikt.


Als je de 1e pagina openklapt zie je dat het een envelop is geworden. De sluiting is gemaakt met 2 rondjes en brads die met een touwtje vastzitten aan elkaar.
Op de linker pagina zie ook weer een stempel maar deze keer een stukje gescheurd designpapier eronder.


Wanneer je de linkerpagina open klapt zie je in het midden een pocket waar ik een beschermengeltje als cadeautje in hebt gestopt. Op de pocket zie je naast een stempel ook weer sequins, deze gebruik door het hele albumpje door.
Links zie je dubbele pockets met hartjes tags.


De flap met de hartjes tags kan ook weer open en er verschijnt weer een pocket. Deze pocket is zowel links als rechts te gebruiken. Aan de linkerkant heb ik tags gemaakt met een stempel en in de rechterkant zitten 2 hartjes tags.
Op de flap heb ik een stempel rondom uitgescheurd.


Tutorial:

Ril je dubbelzijdig designpapier op 8 cm – 9 cm – 19 cm – 20.5 cm (aan de binnenzijde) 
Draai je cardstock een kwartslag en ril op 10 cm -20 cm 
Draai je cardstock weer terug.



Ik heb de vakken met mini post its genummerd, zodat je ziet welk vak ik bedoel.



Snij de stroken op de rillijnen tussen 1-2, 2-3, 7-8 en 8-9 weg, zie foto.



We beginnen met vak 7, ril deze op 0.5 cm onder de rillijn van vak 4



De 2 rillijnen tussen 4 en 7 snijden we in op 3 cm en halen we weg, zie foto.



De rillijn tussen 1-4 snijden we 3cm in



Maak op vlak 1 en 7 een rillijn op 3 cm en vouw deze flappen naar onderen en draai je blad om, zodat de onderzijde boven ligt. De flappen worden pockets, voorzie beide boven en onderkanten nu van tape, NIET VASTPLAKKEN! (dus beschermfolie laten zitten).



Draai het cardstok weer terug naar de voorzijde. Vak 1 wordt een dubbele pocket, dus deze gaan we ook voorzien van tape, NIET VASTPLAKEN (dus beschermfolie laten zitten). Plaats tape onder, boven en rechts. 



Alle rillijnen mogen ook worden gevouwen.



We gaan verder met vak 2, maak een rillijn vanaf 2 cm van vak 5.



Snij vak 8 op 5 cm van vak 5 af en voorzie rechts en links van tape (NIET VASTPLAKKEN!), dit wordt een pocket.



Vak 9 wordt 1 cm korter, snij dus 1 cm van de onderkant af. Zet op 1 cm van de rand in het midden een punt.



Vanuit dit punt gaan we naar de hoeken wegsnijden.



Zowel links als rechts gaan we weer tapen, NIET VASTPLAKKEN! Dit wordt een envelop.



Vak 3 maken we 3 cm korter, dus we snijder er 3 cm van boven af. Zet 4 cm van boven aan beide zijde een punt ook in het midden van de bovenzijde zetten we een punt.



Snij de hoeken weg.



Ik hou van vintage dus heb alles geruwd en bewerkt met inkt.



Optie sluiting envelop: Maak 2 rondjes van ongeveer 1.5cm doorsnee, met een gaatje in het midden. (je kan de envelop ook gewoon zo laten)
In de envelop maak ik ook 2 kleine gaatjes.



Een rondje gaat samen met een brad in het gaatje van de envelop. De achterkant van de flap plaats ik ook een rondje, zodat je de achterkant van de brad niet meer ziet.


Nu plak ik de envelop vast en draai een touwtje om de rondjes.



De middelste pocket kan ook dicht worden geplakt



Vak 1 vastplakken op vak 4



De 2e flap van vak 1 kan ook worden geplakt.



Nu draai hem om en kan je vak 7 vastplakken. 
Op het middelste vak (nr5) plak je een lintje. Dit kan in het midden maar ik heb gekozen om het iets naar links te doen, zodat ik meer ruimte heb om te versieren.


Draai nu weer om, en vouw hem op de volgende manier dicht:
vak 7 omhoog, vak 4 naar rechts, vak 6 naar links, vak 2 omlaag en strikje dicht.



De basis is nu klaar.


Voor de voorzijde heb ik een tag gemaakt met een touwtje en een sleutel. De sleutel heb ik gemaakt uit 3 stansjes op elkaar geplakt.



In de sleutel maak ik een gaatje en  knoop daar een touwtje met 3 kraaltjes aan vast.


De tag snij ik uit designpapier en plaats er een stempel op.


Lintje erdoor en de kraaltjes eraan. Deze komt aan de voorzijde.


Hier heb ik een touwtje erom gewikkeld en het knoopje met een strikje vast gezet.


Ook leuk om het designpapier te scheuren en als achtergrondje te gebruiken.


Met hartjes snijmal heb ik 2x2 hartjes gestanst en voorzien van een gaatje waar een lintje door is geknoopt.


Een stempel rondom uitscheuren is ook een optie.


Ook deze tags uit designpapier gesneden en voorzien van een stempel.


Voor de rest nog sequins gebruikt om het op te leuken.


Ik heb de volgende Craft Sensations materialen gebruikt:

Designpad Marble, zie je links bovenin.


Tekststempels, bovenste rij in het midden.


Stempels, zie je links onderin.


Tekst stempel, zie je links bovenin.



Sleutel snijmal, zie je rechts onderin.


Hartjes snijmal, zie je rechts bovenin.


Kraaltjes


Sequins


Brads


Knoopje.



De onderstaande materialen heb je ook nodig:

  • Touw.
  • Lint.
Ik vond het leuk om te maken en ik hoop jullie ook.

Liefs Bianca


10 opmerkingen:

  1. Super, super, superleuk dit!! Enne ... gewƩldig die paperclip :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er weer leuk en uitdagend uit Bianca!šŸ‘ŒšŸ’•

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo zeg, dit is leuk!!
    En wat een mooie, duidelijke tutorial heb je gemaakt.
    Wat een werk!
    Die paperclips geven hƩƩl duidelijk aan wat je bedoeld en de nummertjes ook.
    Als ik wat meer tijd heb ga ik dit eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn om te lezen, vond zelf een beetje lastig om er een duidelijke tutorial van te maken. Hopelijk heb je snel weer war tijd om lekker te hobbyen.

      Verwijderen
  4. Dankjewel. Ben wel vd albumpjes...groot.. klein. Deze ga ik ook proberen. Duidelijke uitleg.

    Hartelijke groeten,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen