Pagina's

maandag 15 november 2021

CAS (clean and simple) kerstkaarten

 




Hoi allemaal! 

Mijn eerte kerstkaarten zijn ook een feit! Voor deze kaarten ben ik helemaal terug naar de basis gegaan, ik maakte zogeheten CAS kaarten: clean and simple. Iedereen heeft haar eigen stijl van kaarten maken, en 'de clean and simple stijl' is de stijl die van nature het beste bij me past. Ik vind het superleuk dat je met de traditionele, vintage-achtige stempeltjes hele strakke kaartjes kunt maken. Denk dat me dat gelukt is, wat vinden jullie? 



Voor deze kaartjes gebruikte ik de kerstsetjes met stempeltjes en stansen van dit jaar. Van alle setjes stempelde ik de afbeelding die passend is bij de stans. Dat deed ik met Versamark, waarna ik de stempelafdrukjes met goudkleurig embossingpoeder bestrooide om ze vervolgens te verhitten om te versmelten. Voor de kaart op de foto hierboven gebruikte ik de maretak, en op de ring van het ornamentje stempelde ik een heel klein spreukje. Dat ik vervolgens ook met goud ge-heat embossed heb. 


Op de kaart hierboven is goed te zien dat ik ook nu voor dimensie kies op mijn kaart. De kaartbasis is 14,5 x 14,5 cm, de witte mat die ik er verhoogd op heb aangebracht is 14 x 14 cm. Het gestempelde stansdeeltje heb ik aangebracht op een klein vierkant dat net passend is. Het cardstock heb ik eerst bekleed met goudkleurig metallic sheets. 


Op alle kaarten heb ik met een rilbord rillijnen aangebracht, puur voor de sier. Op de foto hierboven, maar ook hieronder, is dat goed te zien. Uitendelijk besloot ik toch dat de kaarten iets meer kleur moesten krijgen. Ik koos voor rood accenten. Zoals je ziet hebben alle kaarten een rood element. Op de kaart hierboven heb ik gebruik gemaakt van rode, houten letters. Ik spelde HOHO, ik had niet genoeg letters voor hohoho ;-) Breng ze symmetrisch aan voor een mooi, strak resultaat. 


Zelf vind ik de stempels met het dorpje het leukste. Ik koos ervoor om van het dorpje een soort kerstbal te maken, heel simpel door er een rood draadje en strikje aan te verbinden. 


Het ornamentje heb ik aangebracht op een stukje goudkleurig spiegelkarton. Een klein spreukje 'merry christmas' in een sierlijke fond maakt het af. Oh, en natuurlijk de flatback pareltjes die op iedere kaart zijn aangebracht. Daarmee zijn de kaarten nog altijd clean and simple ;-) 


De afbeelding met de kerstman en kerstboom heeft eigenlijk nog een soort kerstbal boven de kerstman hangen. Omdat ik niet zo zuiver gestempeld had, kwam die kerstbal niet mooi over. Daarom besloot ik om dat deel van het ornament weg te knippen en de afbeelding vervolgens te plaatsen in een vierkant sierframe. Ook weer bekleed met metallic sheets. 



Het rode element op dit kaartje is een simpel strikje van bakerstwine, met een gouddraadje. Ook mogen op deze kaart de plakpareltjes niet ontbreken, en ook heeft deze kaart rillijnen ter versiering. 


Dit zijn mijn CAS kerst-kaarten. Ik hoop van harte dat jullie ze leuk vinden en dat het jullie inspireert om je stempeltjes een keer op een wat andere manier te gebruiken. Vanzelfsprekend ben ik heel benieuwd welke kaart jullie het leukste vinden, en mocht je zelf ook aan de slag gaan met deze stempel- en stanssetjes deel jouw projecten dan vooral met ons op onze Facebookgroep 'Creatief met Craft Sensations en Art Sensations'.

Creatieve groetjes,
Sandra


Gebruikte producten: 


















 


7 opmerkingen: