Pagina's

maandag 14 juni 2021

Explosie doosje

 Hoi allemaal! 

Vandaag maakte ik een bijzondere kaart in een doosje, een explosion box dat zich laat uitrollen als een 'rups'. Deze heb ik lang geleden al een keer gezien op social media en stond al heel lang op mijn lijstje om eens te maken. Ze zijn verrassend eenvoudig om te maken, en heel verslavend!! 

Zelf maakte ik er een verjaardags-variant van, omdat ze zo lekker uitbundig zijn. Ze zijn ook heel geschikt als kinderkaarten. Ik het het niet geprobeerd, maar ik kan me voorstellen dat je er ook nog een kleinigheidje als een snoepje of een chocolaatje in kunt verpakken. Of bijvoorbeeld geld. 

In de video die je onderaan kunt vinden laat ik je zien hoe je het doosje maakt. Maar eerst een paar foto's om te laten zien waarom het gaat ;-) 


Ik maakte er een leuke verjaardagskaart van, met vrolijk geel papier voor de buitenzijde en een oranje en groen label voor op het doosje. De banner is een stempel van CS, het spreukje ook. De sterretjes zijn stickertjes uit een van de Creative paper collections. 




Haal je het dekseltje van het doosje, dan ontvouwt zich als een rups een verjaardagskaart! Zie foto hieronder ;-) 


Bijna als vanzelfsprekend koos ik voor de stempels met de diertjes, ik vind ze hilarisch en kon het niet laten ze een beetje op te leuken met een hartje en een feestmutsje. Dit zijn allemaal stickers of die cuts uit de blokken die ik gebruikt heb. Je kunt de stempeltjes natuurlijk ook kleuren, maar ik vind ze in het zwart-wit mooi contrasteren met het blauwe desingerpapier met slingers.  




Draai je de kaart opgengevouwen om dan zijn mooi de gele vlakjes te zien waarmee alle vlakken zijn bekleed. De twee vlakken die niet bekleed zijn vormen de onderkant van het doosje. De kaart is helemaal niet moeilijk om te maken, en heeft toch een groot 'wauw' effect. Je bent vooral even druk met het snijden en plakken van alle vlakken. 



Dit is mijn project voor vandaag. Ik hoop dat jullie het explosie-doosje leuk vinden en misschien wil je 'm ook maken. In de video hieronder laat ik je zien hoe je de kaart maakt. Scrol nog een beetje verder naar beneden voor een beschrijving en een foto van de benodigde materialen en afmetingen. De lijst met gebruikte materialen vind je helemaal onderaan. 

Mocht je de kaart ook gaan maken, deel 'm dan met ons op onze facebookgroep 'Creatief met Craft Sensations en Art Sensations'. 

Creatieve groetjes, 
Sandra 






Benodigde materialen: 

Basiskaart
1 stuk cardstock van 30 x 15 cm (A)
Langs de korte zijde rillen op 5 en 10 cm
Langs de lange zijde rillen op 5, 10, 15, 20 en 25 cm
Langs de lange zijde insnijden op 5, 10, 15, 20 en 25 cm tot 5 cm, cardstock draaien en herhaal nogmaals. NB: het midden gedeelte moet NIET ingesneden worden. 

Desingerpapier: 12 stukjes van 4,7 x 4,7 cm voor de binnenzijde (mijn doosje het blauwe papier. 16 stukjes 4,7 x 4,7 cm voor de buitenzijde (mijn doosje het gele papier). 
2 stukjes wit cardstock van 14 x 4,7 cm. Deze stukjes bestempel je met de motiefjes van jouw keuze. Vervolgens deel je de stroken in 3 stukjes van 4,7 x 4,7 cm 

Deksel
1 stuk cardstock van 9,3 x 14,3 cm (B)
Rondom rillen op 2 cm, insnijden op kleeftabjes te maken (zie foto)
Desingerpapier: 1 stuk van 5 x 10 cm (voor bovenkant deksel), 2 stukjes van 1,8 x 5 cm (korte zijkanten deksel) en 2 stukjes van 1,8 x 10 cm (lange zijkanten deksel). 



Gebruikte materialen: 





















6 opmerkingen: