Pagina's

woensdag 15 januari 2020

Journal 2020



Bij een nieuw jaar hoort voor mij ook een nieuwe start in mijn journal.
Bij de sketch van januari op de Facebook pagina Creatief met Craft Sensations kon je al een pagina zien die ik in mijn journal had gemaakt. 
Het was erg leuk om daar de opbouw van de sketch bij te gebruiken. 


In deze blog wil ik jullie laten zien hoe ik een voorpagina heb gemaakt voor 2020 en ik maak altijd 2 pagina's tegelijk die bij elkaar passen dus op de achterkant van dit voorblad heb ik ook de pagina die past bij de sketch-pagina gemaakt.

Een pagina in de journal van Craft Sensations maak ik 12 x 21 cm.
En ik heb een perforator met 6 gaatjes die op 3 verschillende standen gaatjes kan maken en dan gebruik ik de middelste stand dan past het goed in de journal.


Ik start met het kiezen van een paar prachtige bladen uit een groot paper pad en begin gewoon met snijden en scheuren en leg dan eerst eens wat op elkaar om te kijken hoe het staat.


Nog een beetje saai zo dus ik maak nog een wit kaartje waar ik ook gaatjes in maak en bestempel die met een tekst-stempel. Hier plak ik dan straks het hello rondje op.



Ik knip nog wat blaadjes uit een vel met bloemen uit ditzelfde paper pad en ik breng met structuurpasta een patroontje met hartjes aan op verschillende plekken met een stencil.
Op een stempel met een soort vaantje schrijf ik 2020 en daar steek ik dan de blaadjes in.




Hetzelfde doe ik ook met de achterzijde. Ik bouw op dezelfde manier de pagina op en zorg ervoor dat het qua kleur weer bij de naastliggende pagina past.


Zo passen de pagina´s mooi bij elkaar, vind je ook niet?
Zo leuk dat je met dit paper pad ook de losse plaatjes leuk kan gebruiken. Ik knip gewoon uit wat ik leuk vind: een rondje met een hartje en wat bloemetjes. Ook bij deze pagina gebruik ik de tekst-stempel om het roze deel van het papier wat op te leuken. 
Ik hou van de pagina's in dit pad met de camera's.




Bij de januari pagina heb ik nog een doily gebruikt achter de cirkel met: Collect moments not things.
Voor 2020 is dat ook zeker een doel van mij. 


Twijfel je over het starten met een art-journal? 
Ik hoop dat je hierdoor geïnspireerd wordt en gewoon durft te gaan beginnen. 
Pak wat papier en leuke plaatjes en ga gewoon wat opplakken, je ziet het dan onder je handen veranderen en dat maakt journaling zo leuk. 
Ik heb vaak helemaal geen plan en soms vind ik het eerst niks maar dan maak ik weer wat nieuwe laagjes of voeg wat structuurpasta of plaatjes toe en dan veranderd alles. Dit is echt een kwestie van gewoon doen, geeft snel resultaat en veel plezier. 
En dat alles gewoon lekker voor jezelf, heerlijke ontspanning. 
Ik hoop dat we dit jaar wat meer journal-pagina's voorbij zien komen op onze Facebook-pagina, doe jij ook mee?

Creatieve groetjes,




Gebruikte materialen








4 opmerkingen: