Pagina's

maandag 13 april 2020

Deurhanger


Deze keer heb ik een deurhanger gemaakt om aan jullie knutselkamer deur of aan jullie knutselkast te hangen. Ik heb geprobeerd om de vrijheid van het knutselen hierop uit te beelden. 
Voor de basis heb ik een A4 vel craft karton overdwars voor me neergelegd en er 1/3 deel afgesneden. Aan 1 van de 2 korte kanten heb ik er een rondje uitgestanst (hier kun je ook de cirkelsnijder voor gebruiken). Uit designpapier heb ik een stuk op dezelfde maat gesneden en op 1 van de korte kanten heb ik een slinger gestempeld. Daarna heb ik hier ook een rondje uitgestanst, maar dan net iets groter dan uit het craft karton. De randen van deze basisdelen heb ik geïnkt voor een mooie warme uitstraling. Dat geldt trouwens voor alle onderdelen van deze deurhanger; alle randjes heb ik geïnkt, zodat het scherpe er een beetje af is.
Ik heb het designpapier een klein beetje schuin naar rechts op het craft karton geplakt.


Vervolgens heb ik uit craft karton een label gesneden en er met behulp van een bloemenstempel een achtergrond op gestempeld. Dat label heb ik schuin naar links over het designpapier geplakt. Dit heb ik met 3D tape gedaan om wat diepte te creëren.


Aan de bovenkant van het label heb ik een knoop bevestigd met bakers twine, zodat het lijkt of deze knoop het label op zijn plaats houdt.



Voor de vlieger heb ik een stukje uit de krant geknipt en dat heb ik op een stukje rood cardstock geplakt. Allebei in ruitvorm. Deze vlieger heb ik met 3D tape opgeplakt.


Voor de staart heb ik een 3 stukjes deco fabrics (stofjes) gebruikt en een stukje touw. Het touwtje heb ik om de stofjes geknoopt met elke keer ongeveer dezelfde afstand tussen de stofjes.


Linksboven en rechtsonder heb ik een tekststempel geplaatst. Deze teksten heb ik eerst gestempeld op wit cardstock en daarna uitgeknipt en opgeplakt.



Met dezelfde bloemen stempel waar ik ook de achtergrond mee heb gestempeld, heb ik 4 losse bloemen gstempeld. Ik heb ze met metallic watercolor verf  gekleurd en uitgeknipt. Vervolgens heb ik ze verdeeld over de deurhanger opgeplakt en afgewerkt met een strassteentje.




Tot slot heb ik linksboven in de hoek van de deurhanger nog 2 plakparels geplakt.


Dit is het eindresultaat:



Creatieve groetjes van



Voor deze deurhanger heb ik de volgende producten van Craft en Art Sensations gebruikt:











4 opmerkingen: