Pagina's

woensdag 12 mei 2021

"Relax"


Goedemorgen,

Voor vandaag heb ik 2 kaartjes gemaakt waarbij de eenvoud de boventoon voert. 
Met behulp van wat washi tape, bakers twine, stempels, stencils, sequins en parels en natuurlijk leuke plaatjes en tekstjes uit de nieuwe creative paper books heb ik deze 2 kaartjes opgebouwd.


Voor de basis heb ik groen cardstock genomen en hierop verschillend wat lagen papier geplakt. De randen van de verschillende lagen papier heb ik met een foto rand schaar bewerkt. Ik vind het leuk om als afwisseling gebruik te maken van verschillende "randen".


Vervolgens heb ik het kaartje met de luiaard omwonden met wat witte bakers twine waar ik het gouddraad uit gehaald heb en dit geheel geplakt op een stukje design papier en dat weer op een stukje kraft papier.  Nadat ik het op de kaart heb geplakt heb ik de uiteinden van het touwtje even van een drupje lijm voorzien, een kraal erover heen geschoven en een knoopje in het touw gelegd. Als laatste heb ik nog kraft papier achter de hexagon met het woordje 'relax' geplakt en dit, iets verhoogd met foam tape, op de kaart geplakt.


Voor de kaart met washi tape en de bloemen heb ik op de eerste laag design papier een stencil gelegd en deze bewerkt met bruine inkt. Ik ben in het bezit van een magneet mat met sterke magneten waardoor ik mijn werk  goed vast kan leggen zodat het niet wegschuift. Heb je dit niet...plak dan een klein stukje schilders tape op het stencil precies langs de randen van je kaart zodat alles ook op zijn plek blijft liggen.  Ik heb op een paar plekjes wat inkt in licht ronddraaiende beweging aangebracht.



Vervolgens heb ik de washi tape eerst (voor de stevigheid) op een stukje cardstock geplakt en het daarna op de kaart geplakt. De gele bloem en blaadjes eerst gestempeld en daarna uitgeknipt en op de kaart verwerkt. Wat witte pareltjes in de bloemharten maakten het geheel af.
Tot slot heb ik op beide kaarten nog wat sequins geplakt. Ik hoop jullie weer geïnspireerd te hebben met deze 2 kaartjes en mochten jullie ze ook gaan maken, vergeet dan niet om ze met ons te delen op onze facebook pagina. 
Creatieve groetjes,
 

Hieronder volgen nog de product foto's van de materialen van Craft Sensation die ik voor deze kaartjes gebruikt heb:


















 

2 opmerkingen:

  1. ik word zo blij van jullie mooie kaarten. dank je wel hoor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit vind ik een prachtig compliment Lia!
      Dank je wel!
      Fijn dat wij op deze manier blijdschap mogen overbrengen.
      Hartelijke groetjes,
      Sonja

      Verwijderen