Pagina's

woensdag 14 oktober 2020

"Never Ending"


Hallo allemaal,

Vandaag heb ik voor jullie een blogpost met veel foto's van een 'Never Ending' kaartje. Eenvoudig gezegd een kaartje dat je constant door kan vouwen.
 Ik heb nog geen foto's of plaatjes op de kaart geplakt om de eenvoudige reden dat ik geen keuze kan maken! 
Even een tip: Het is verstandig om geen dikke plaatjes of bv. bloemetjes te plakken want dan draait de kaart heel moeizaam. 
 Ik laat via foto's zien hoe ik deze kaart gemaakt heb en af en toe zal ik het wat toelichten met tekst. 
Ik heb gebruik gemaakt van kraft papier uit het mixed paperblok en het mooie paper pad van CS: "Nature Vintage" en wat stempels. 
Als 'mat'laag heb ik gebruik gemaakt van wit cardstock. Hieronder eerst wat foto's van elke 'draai'die ik maakte van deze kaart. Veel kijkplezier.





Hieronder volgt dan de uitleg via foto's van deze tutorial.


Ik start met 2 vellen papier van 16 - 16 cm die ik doormidden snijd. Je kan ook kiezen voor 4 delen papier van 16 - 8 cm.


Op de volgende 3 foto's heb ik met rood potlood aangegeven waar de rillijnen zitten. In de lengte op 4 cm en in de breedte op 4 en 12 cm. Dit heb ik dus bij alle 4 de delen gedaan.




Dit is dan het resultaat.


Op de volgende foto laat ik zien hoe de 4 delen moeten liggen voor ik ze op elkaar ga plakken. De delen die op elkaar gelijmd moeten worden heb ik even met een kruisje aangegeven.



Op de volgende 4 foto's is te zien hoe ik dit heb gedaan.





Op de foto hieronder heb ik de linkerflap terug gevouwen (naar achteren toe) en daarna heb ik ook de rechterflap naar achteren gevouwen.


Dit is dan wat je te zien krijgt. In het midden van de kaart zie je een soort snijlijn... dit zijn de uiteinden van de flappen die omhoog en dan naar achteren gevouwen worden. (zie de volgende foto)


Op de foto hieronder ligt de kaart gedraaid, de flappen worden dus naar links en rechts gevouwen.



Hieronder is dan de laatste opening om te draaien te zien. 


Op de foto hieronder heb ik even een compositie gemaakt van alle delen cardstock en design papier, met de maten die ik gebruikt heb.


Als laatste nog een foto hoe ik de eerste pagina geplakt heb. Verder wijst het zich vanzelf. (Op de foto's aan het begin van deze blog is te zien hoe ik alles heb opgebouwd)


Ik heb deze blog en deze kaart met veel plezier gemaakt. Ik hoop dat het jullie inspireert er ook aan te beginnen. Toen ik de kaart aan een familielid liet zien kreeg ik de opmerking: "Het lijkt wel toveren!" Als jullie ook een 'toverkaart' gaan maken, zou ik het leuk vinden als je die met ons deelt op onze face book pagina. 
Voor nu, creatieve groetjes van Sonja


Hieronder volgen nog wat foto's van de producten van CS die ik gebruikt heb:










Geen opmerkingen:

Een reactie posten