Pagina's

woensdag 8 december 2021

"Slimline vouwkaarten"


Goedemorgen, 
Voor vandaag heb ik een Slimline vouwkaart gemaakt.
Alle drie de voorbeeldkaarten bestaan uit 1 geheel die zodanig gerild en geplakt worden zodat er meerder pockets ontstaan waar je weer leuke tags, labels en plaatjes in kan stoppen. Zoals jullie op de foto's zien heb ik ze van zowel kerst- als gewoon designpapier gemaakt. Ik vind persoonlijk dat het wel zo leuk is om hier dubbelzijdig designpapier voor te gebruiken...  Maar zoals je kan zien zijn de twee kerstkaarten deze keer gemaakt met enkelzijdig designpapier en heb ik daar lekkere grote tags in gedaan waardoor het wit niet zo opvalt. Maar dat is natuurlijk een geheel vrije keus.





De kleine kerstkaart heb ik uit gewerkt in een kleine tutorial. Op de foto's van de tutorial hieronder heb ik  gebruik gemaakt van gewoon wit cardstock en er alle maten opgeschreven. Ook ligt alles zoals het gesneden en gerild moet worden. 


De volgende foto's laten de voor- en achterkant van de kaart zien hoe deze gevouwen wordt en van dubbelzijdig tape voorzien.



Nadat je het kleine deel er ook op geplakt hebt ziet je kaart eruit zoals je op de foto hieronder kan zien.



Van de strook die je overhoud kan je een tag voor in de grote pocket maken. Op de foto hieronder heb ik wat suggesties voor kleine labels, tags en of boekjes voor in de pockets maar ook dit is natuurlijk geheel je eigen keus.



Hieronder volgen nog wat foto's van de kerstkaart zoals ik het in elkaar heb geplakt.





Dit was het dan weer. Deze keer een wat kleine tutorial maar wel weer met veel plezier voor jullie voorbereid. Ik hoop dat het weer inspiratie geeft en dat ik er in de facebook groep wat terug vind die van jullie hand komen. Veel plezier alvast en een creatieve groet, Sonja


Hier nog even wat product foto's van de materialen die ik o.a. gebruikt heb:















 

5 opmerkingen:

  1. leuk gedaan en wie weet als ik nog tijd heb ga ik hem maken in een verjaardags verzie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ciela.
      Het is inderdaad ook heel leuk om er andere versies van te maken hoor!
      Veel plezier als je er mee aan de slag gaat.
      Groetjes, Sonja.

      Verwijderen
  2. Wat een leuke kaarten tags, inderdaad als ik nog tijd heb, dan heb ik ook zin om te maken. Er staan nog 2 verjaardagen in december waarvoor een kaart gemaakt moet worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anna,
      Leuk dat je er ook (als je tijd hebt) mee aan de slag gaat!
      Veel plezier met maken alvast.
      Groetjes, Sonja

      Verwijderen
  3. πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ˜…

    BeantwoordenVerwijderen