Pagina's

woensdag 11 december 2019

December journal met filmpje- Gast DTer Ellen



Ik vind mijn ontspanning echt in creatief bezig zijn en het afgelopen jaar is het daarom erg belangrijk voor me geworden. Omdat december meestal best een drukke maand is volg ik dan een challenge om mezelf uit te dagen om me dit ook echt te blijven gunnen. 
Herkennen jullie ook dat de tijd soms zomaar weer aan allerlei andere dingen opgaat? Dan is een challenge en een afspraak met jezelf een leuke oplossing... 

Ik heb in 2019 een challenge gevolgd met een wekelijkse opdracht en in december volg ik er één die dagelijks is. Je kan bijvoorbeeld op Facebook en Instagram zoeken op #decemberdbd (december day by day) of #journalyourdecember voor inspiratie en zo een leuke journal van deze gezellige maand maken.


Als ik met een nieuwe maand in mijn journal begin, dan maak ik eerst een dashboard, dat is de eerste pagina van een maand of nieuw thema. Voor december koos ik voor een kerstboom. 


Ik maak een soort tussen-pagina voordat de eerste dag van de maand begint. 
Ik snijd een blad uit het prachtige decemberblok, ik hou van de zwart-wit plaatjes van dit papier van Craft Sensations.



Uit een ander vel van het decemberblok snij ik een bladzijde voor 1 december. 

In onderstaande filmpje zie je een korte sfeerimpressie van mijn journal.
Veel kijkplezier!







Hieronder kan je stap voor stap lezen hoe ik de pagina's heb opgebouwd. 
Ik hoop dat ik je weer inspiratie heb gegeven en dat jezelf ook in deze maand creatief bezig gaat.



Ik heb op stevig papier een kerstboom getekend en deze uitgeknipt. 
De boom heb ik geverfd met 3D-paint, mintgroen.
De kerstboom heb ik bestempeld met een hartjes stempel en daarna heb ik reliëf aangebracht met pasta en een stencil. Ik leg de boom op zwart papier en knip nog een boom uit en plak ze vast. 


Ik teken een paar dennenbomen op een rij en knip ze uit, ik stempel DEC onderaan de kerstboom en bestrooi ze allebei met embossingglitter. Met de heattool verhit ik de poeder zodat het smelt tot een mooi gouden laagje. Ik plak ter versiering een strikje bovenaan de boom.



Uit het decemberblok heb ik 2 vellen uitgekozen en ze op formaat van mijn Craft Sensation planner gesneden. De formaten kan je op het witte A4-tje lezen. Ik heb een perforator voor 6 gaatjes, die op drie verschillende standen kan en als je de middelste stand kiest dan past het papier in deze planner. 


Ik versier de rand van de tussen pagina met de gouden washi-tape en knip rondjes uit het papierblok die ik opplak. De twee gestempelde sneeuwvlokken en het strikje maken de rand wel echt af.


Uit de nieuwe planner stempelset gebruik ik de stempel met de stipjes om zo het effect van een bullet journal te krijgen. Ik knip dit vierkantje uit, teken er met een fineliner een vierkantje in waar ik een 1 in maak en die in kleur met halve cirkeltjes. Vervolgens pak ik uit de stempelset de dagen en doe ik alleen inkt op Sunday en stempel die boven de 1. 
Ik heb een leuk setje houten figuurtjes en gebruik een kerstbal bovenaan de pagina. 

Omdat het me een leuk idee lijkt om deze december journal straks op te vullen met leuke foto's en plaatjes, maak ik onderaan de pagina vast een vak waar ik later de foto op kan plakken. De hoekjes versier ik weer met die leuke ronde plaatjes en natuurlijk mag ook hier geen strikje ontbreken.



Ik zou het leuk vinden als we elkaar blijven inspireren. 
Post jij ook een journalpagina?
Je kan mij ook volgen op Instagram: @journalingbyellen en via mijn blog op Blogger: https://journalingbyellen.blogspot.com/ 











2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke uitdaging heb jij jezelf gegeven Ellen!
    Ziet er goed uit en inspireerd mij om ook aan de slag te gaan met een journal! ( maar nog niet dagelijks hoor😉)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. helemaal leuk is deze geworden ! top
    grtjs, martina

    BeantwoordenVerwijderen