Pagina's

vrijdag 15 mei 2020

Mixed media kaart


Hi allemaal,

Ik heb deze keer een mixed media kaart gemaakt. Op Aquarel papier heb ik met metallic verf, modeling paste, stencils en tissue papier structuur en kleur aangebracht. Dit gemat op zwart kraft papier waarvan de randen zijn bewerkt met goudkleurige metallic verf.


Als versiering heb ik in een stukje zwart touw strikje gemaakt met aan de uiteindes een kraaltje. Stukje ribbelkarton op kleur gebracht met daarop een stempelafdruk op perkament papier.


Werkwijze:

Ik begin met roze metallic verf aan te brengen op het aquarel papier.


Daarover komt paarse verf.


En als laatste nog wat blauwe strepen verf.


De modeling paste breng ik op kleur met de roze metallic verf.


Met een stencil en de op kleur gebrachte modeling paste breng ik her en der wat structuur aan.


Met een achtergrond stempel stempel ik op tissue papier.


De bovenste laag tissue haal ik eraf.


Scheur wat stukjes.


De hele achtergrond smeer ik in met de deco glue.


Terwijl het nog nat is ga ik het tissue papier erop leggen.


Aandrukken en lichtjes wrijven, randjes afscheuren.


Daarover breng ik modeling paste, die ik met blauwe verf op kleur heb gebracht, met een ander stencil weer structuur aan.


Daarover weer een laag deco glue. Als het droog is vind ik de blauwe kleur te blauw, dus met een paarse kleurkrijt erover. Dit wrijf ik met mijn vinger uit.


De randen ruw ik op en bewerk ik met zwarte en blauwe inkt.


Met de goudkleurige metallic verf maak ik spetters.


Op perkament papier stempel ik met embossing poeder de tekst en scheur ik uit. Ook het ribbelkarton scheur ik in de vorm.


Het ribbelkarton breng ik op kleur met goudkleurige verf.


De randen van het ribbelkarton en perkament papier bewerk ik met zwarte inkt.


Voor dat ik het ga plakken wikkel ik een zwart touwtje en maak ik er een strikje in. De uiteindes krijgen een kraaltje.


Het geheel komt op zwarte basis waarvan de randen zijn geruwd en bewerkt met goudkleurige verf


Met lijmspray bevestig ik het perkament op het ribbelkarton en dit komt in het midden van de kaart over het touwtje. 


Gebruikte materialen van Craft Sensations:

Achtergrond stempel, zie je links onderin.
Tekststempel, zie je in het midden bovenin.


Diverse stencils.


Kraaltjes


Deco Glue


Zwarte Kraft.


Gebruikte materialen van Art Sensations:

Metallic verf


Kleurkrijt


Aquarel papier


Penselen set.


Spatel.


Heerlijk om weer even lekker te kliederen!
Ik hoop dat jullie hiermee aan de slag kunnen.


9 opmerkingen:

  1. Hoi Bianca, mooi gemaakt, mijn reliƫfpasta is uitgedroogd. Was ook wel heel oud. Wat gebruik jij?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik van alles door elkaaršŸ™ˆ. Je kan ook zelf je paste maken, Marcella heeft op 17 januari 2020 hiervan een tutorial op dit blog geplaatst. Is ook leuk om te doen.

      Verwijderen
    2. Dat ga ik opzoeken, ben dol op zelf maken. Bedankt voor de tip!

      Verwijderen
  2. Wow, wat een goede tutorial, Bianca. Misschien dat ik het nu ook wel een keer ga proberenšŸ˜‰

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne tutorial weer Bianca! Dank je wel!
    Groetjes, Sonja.

    BeantwoordenVerwijderen