Pagina's

vrijdag 18 september 2020

Especially for you tag


Hi allemaal,

Ik heb een tag gemaakt die voor meerdere gelegenheden gebruikt kan worden. 

Met een embossingfolder heb ik op het zwarte cardstock structuur aangebracht en daarna bewerkt met 4 kleuren metallic waterverf..
Het gaatje heb ik voorzien van een eyelet, daarin een stukje lint. Om het lint heb ik een stukje bakertwine gestrikt met aan de uiteindes een kraaltje.


Om de gematte afbeelding heb ik een touwtje gestrikt. De tekst heb ik opgehoogd met 3d tape en nog enkele hartjes bewerkt met metallic waterverf en erbij geplaatst.


Deze techniek is ook leuk te gebruiken voor een stoere mannenkaart. Mocht je geïnspireerd zijn en ook met deze techniek aan de slag gaan, laat het dan zien op onze Facebook pagina 

Hieronder zal ik via een tutorial de techniek uitleggen en een overzicht plaatsen van de gebruikte materialen.

Liefs Bianca


Tutorial:

Ik begin met 2 stukken kraft, de bruine is 7x13.5cm en de zwarte is 6.5x13cm


Ik snij de hoekjes eraf en rond onderin de hoeken af.


 Het zwarte stuk kraft emboss ik met de folder.


De metallic kleuren copper, bronze en silver maak ik goed vochtig, ik gebruik daarvoor een kwast. Ik leg ook een tissue klaar.


Met mijn vinger breng ik nu de 3 kleuren aan, maar dep eerst mijn vinger een beetje droog. Niet te hard duwen en met draaiende beweging aanbrengen.


Als laatste ga ik op dezelfde manier een accent kleur aan brengen, ik neem blauw omdat die kleur in mijn afbeelding zit.


De randen ruw ik op en bewerk ik met dezelfde kleur.


De tekst stempel ik met zwarte embossingpoeder en de randen bewerk ik op dezelfde manier.


De tekst ga ik verhogen en hiervoor gebruik ik 3d tape.


De houten hartjes heb ik ook bewerkt met dezelfde verf.


De afbeelding mat ik op kraft en links onder rond ik de hoeken af.


De randen bewerk ik weer op dezelfde manier en er wordt een touwtje omheen gestrikt.


Dan plak ik de stukken op elkaar.


Bovenin maak ik een gaatje met een eyelet. Door het gaat haal ik een stukje kant dat ik met een strikje vastzet.


Aan de uiteindes rijg ik een kraaltje en de afbeelding samen met de tekst plak ik erop. Als laatste de hartjes erbij en klaar is de tag.


Gebruikte materialen Craft Sensations:

Paperbook, zie je links onderin.


Kraft.


Embossingfolder, zie je rechts onderin.


Stempel tekst, zie je rechts bovenin.


Bakers twine
Kraaltjes



Gebruikte materialen Art Sensations:

Metallic waterverf


Kwasten


Overige materialen:

  • Houten hartjes
  • Touw
  • Kant
  • Eyelet

3 opmerkingen:

  1. Wauw, wist niet dat je de verf zo kon gebruiken, ben er ook mee aan de slag gegaan, en heb er een klein kaartje mee gemaakt. Heel mooi, en bedankt voor de tip en uitleg.

    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan, ben benieuwd naar je kaartje. Laat je hem zien op onze Facebook pagina?

      Verwijderen