Pagina's

maandag 1 juni 2020

Sketch juni 'we age not by years but by stories'





Hoi allemaal!
Na een periode van corona-onzekerheid hebben ook wij besloten de maatregelen wat te versoepelen en per vandaag weer te starten met onze sketch challenges! Yay! Vandaag laat ik jullie mijn uitvoering van de sketch-challenge van juni zien. 


Het is aan te raden om een wat grotere kaartbasis te nemen. Mijn kaart is 14,5 x 14,5 cm. Conform de sketch koos ik voor een kraftkleurige kaartbasis. Daarop heb ik een mat aangebracht van 14,2 x 14,2 cm. Daarboven op komen de matten designerpapier. Het designer papier, de kaartjes, de stickers en de vlaggetjes komen allemaal uit een van de blokken uit de serie 'Creative Paper Collection'. Wat een veelzijdige blokken zijn dit! Ik gebruik ze om er kaarten mee te maken, maar je kunt er ook mee journalen of een leuke scrapbook-layout mee maken. Ook bevat het tissuepaper en tags, leuk om cadeautjes te verpakken. Denk dat jullie zelf ook nog wel ideeën hebben om deze blokken te gebruiken ;-)


Op de sketch wordt gebruik gemaakt van twee kaartjes, het een met een afbeelding, het ander met een tekst. De mat van het kaartje met mijn afbeelding (portret van een indianenmeisje) is 6,5 cm x 8,5 cm. Ik koos voor zilverkleurig spiegelkarton als mat. Het kaartje zelf is zo'n 6 x 8 cm. Het kaartje is een beetje kleiner gesneden nadat ik 'm uit het boek gehaald had. Het andere kaartje met de tekst 'we age not by years but by stories' heeft een mat van zilverkleurig spiegelkarton van 7,5 x 6 cm. 

Hoewel het paperblock prachtig papier heeft in rood, blauw en paars koos ik voor de basis toch voor zwart en wit papier. Het donkerrode kaartje zorgt voor het kleuraccent. Het stukje gemarmerd designerpapier is ongeveer 8,5 x 14 cm. Het stukje designerpapier met de zwart-witte rozen is ongeveer 5,5 x 14 cm. Conform de sketch heb ik deze twee matten gescheiden met een stukje wit kant. Je kunt ook een mooie sierrand van papier stansen en die aanbrengen.


De kaartjes heb ik beiden met 3D foampads verhoogd aangebracht. Probeer altijd iets van dimensie of hoogte op je kaart aan te brengen, dat geeft diepte en dat geeft de kaart net wat extra's. Overigens is mijn bloem van stof ook een behoorlijk 3D element, die past op deze manier precies onder de kaartjes. 


De vlaggetjes (mooi te zien op de foto hierboven) zijn stickers die je achterin het paperblock vindt. Ik heb ze gemat op zwart papier en over elkaar aangebracht. Ook koos ik een sticker met de tekst 'forever young' en maakte daar een smalle banner van. Om zo het rood van het tekstkaartje terug te laten komen. Een paar dieprode pailletten bovenin de kaart vormen leuke kleuraccenten. 


Zoals gezegd is de bloem gemaakt van stof. Ik maakte deze bloem door een aantal cirkels te stansen uit de kleine stofjes van Craft Senations en door deze op een bepaalde manier te vouwen en te lijmen. Er komt geen naald en draad aan te pas, want als ik ergens geen aanleg voor heb is het wel voor naaien ;-). De bloem bestaat uit twee verschillende soorten stofjes, wit met een zwart stipje en zwart. In het midden van de bloem bracht ik een knoop aan en een transparant strass-steentje voor wat bling. Ook op beide kaartjes heb ik zo'n blingsteentje geplaatst, om het zilver in de kaart terug te laten komen.

  Mocht je het leuk vinden dan wil ik graag een kleine tutorial maken hoe je de bloemen maakt.


De takjes onder de bloem heb ik gemaakt met een hele oude stempelset met stansen. Deze 'swirl' vind ik prachtig, en gebruik ik nog altijd. 

Daarmee is mijn kaart af. Zoals jullie misschien wel weten ben ik meer van de strakke en eenvoudige kaarten, en is het voor mij altijd een behoorlijke uitdaging om zo'n laagjes kaart te maken. De mooie paperblocks zijn heel geschikt om dit soort laagjes kaarten met plaatjes te maken, en ik ben dan ook tevreden met het resultaat. 



Doen jullie ook mee met de skech-challenge? Ik sta altijd versteld van jullie vertaalslag van de sketch en ben benieuwd naar jullie kaarten. Deze leuke paperblocks kan ik jullie van harte aanraden om te gebruiken. Ik hoop dat jullie mijn kaart leuk vinden en ik daag je uit om ook mee te doen met onze sketch. Deel jouw variant met ons op onze creatief groep 'Creatief met Craft Sensations en Art Sensations' op facebook. 

Creatieve groetjes,
Sandra










 





5 opmerkingen:

  1. Leuk! Mooie sketch en een heel leuke kaart als voorbeeld! Ik had jullie blog net ontdekt, toen jullie tijdelijk stopten met de challenges ;-) Ik ga mijn best doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal leuk GerJanne!! Dank je wel voor je compliment en veel plezier met meedoen ;-)

      Verwijderen
  2. Super leuk Sandra! Vooral die bloem!💖😘
    Groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaaa, stoffenbloem, wie had dat ooit gedacht haha!! Dankjewel meis!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zijn de stofjes van polyether of katoen? Ik heb een stofje gekocht om een mondkapje van te maken. Dat moet van katoen zijn, maar ik kan nergens vinden wat voor stof dit is.

    BeantwoordenVerwijderen