Pagina's

woensdag 18 augustus 2021

"Rose garden"



Hallo allemaal,

Vandaag is dit mijn bijdrage, 2 leuke kaarten met een draai systeem als sluiting. In het voorjaar heb ik op verschillende facebook pagina's  deze kaart voorbij zien komen en vond deze erg leuk. In eerste instantie dacht ik dat het moeilijk zou zijn deze te maken, maar het tegendeel is waar! Na een aantal filmpjes over deze kaart bekeken te hebben ben ik aan de slag gegaan en werd zo enthousiast dat ik het graag met jullie wil delen.
Hieronder laat ik eerst een aantal foto's zien van hoe ik mijn kaart heb opgebouwd en daarna laat ik foto's zien hoe de basis van deze kaart gemaakt wordt. 








De basis voor de kaart is cardstock van 28 - 14 cm  die gerild wordt op 7 en 21 cm.


Verder ook nog 2 x cardstock van 18 - 7 cm. Deze worden beide dubbelgevouwen.


Vervolgens snij je nog 2 strookjes van 9 - 0.75 cm, deze worden beide gerild op 1.5 - 3 - 6 en 7.5 cm.
Als laatste ook  nog 2 cirkels van 3 cm doorsnee.


De strookjes worden gevouwen zoals hieronder te zien is en alleen op het middendeel wordt wat lijm gesmeerd.


Het komt er dan zo uit te zien....


Ik heb er voor de variatie voor gekozen om bij deze voorbeeld kaart alle hoeken af te ronden. Zowel de basiskaart als het designpapier.


Na designpapier op de beide buitenkanten van de basis geplakt te hebben meten we vanaf de linker bovenkant 4.5 cm naar beneden en van de buitenkant naar binnen ook 4.5 cm en zetten daar een kruisje. Dit doen we ook aan de rechter onder kant van de rechter voorkant.  Op de beide foto's is ook zichtbaar dat ik met een passer een kleine cirkel om dit kruisje getrokken heb ( doorsnee van max. 1 cm) en daarna heb ik dat cirkeltje weggesneden en geknipt.


Vervolgens heb ik de beide "splitpennetjes" van buiten naar binnen door deze gaatjes gestoken.


Hierna de pootjes van het pennetje open gevouwen, hier lijm op gesmeerd en de cirkel er boven op geplakt.


Voor de binnenkant van de beide voorkanten heb ik ook weer designpapier gesneden en deze wordt zodanig op de binnenkant van de flappen geplakt dat de cirkels niet geraakt worden door de lijm waardoor ze 'vast' zouden kunnen gaan zitten. 


Vervolgens worden ook de 3 kanten van de kleine kaartjes van designpapier en/ of stempels voorzien.


Als dit klaar is worden de beide kaartjes op de splitpennen van de flappen geplakt. Let hierbij heel goed op dat de beide kaartjes of de opening allebei naar buiten gericht hebben of naar elkaar toe.


Let op: positioneer de beide 'splitpennetjes' zodanig als op de foto te zien is!! 
Hierna worden de kaartjes erop geplakt. Let er hierbij wel op dat het kaartje precies tegen de onder-, boven- en buiten zijkanten ligt vóór je het vastplakt.
Op de foto hieronder zie je dat het onderste deel over de opening van de kaart sluit, dit moet dus ook bij het boven deel zo zijn.


Ik heb helaas vergeten een foto te nemen waarop te zien is dat de kaartjes helemaal recht liggen, maar hoop dat het zo ook duidelijk is.


Als alles goed gegaan is kunnen de beide kaartjes nu helemaal om hun as draaien en kan je de kaart verder gaan 'aankleden'.




Met veel plezier heb ik deze beide voorbeelden weer gemaakt en hoop dat jullie mijn mening delen dat ze inderdaad niet moeilijk te maken zijn! De invulling van mijn eerste kaart heb ik verder niet beschreven omdat er zoveel mogelijkheden zijn om de kaart verder op te bouwen.  Creatieve groetjes, Sonja


Hier nog wat foto's van de door mij gebruikte producten van CS:




















 

4 opmerkingen:

  1. J'ai découvert récemment ce système de fermeture et j'aime beaucoup. Merci pour votre article.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci beaucoup de votre réaction, Delphine!
      cordialement, Sonja

      Verwijderen