Pagina's

vrijdag 27 november 2020

Doosje "have a nice day"

 


Hi allemaal,

Dit doosje heb ik gemaakt voor de verjaardag van mij jongste zus, ze houdt van rozen dus dit papier is echt gemaakt voor haar!
Het idee heb ik van een oude SOL (scrappen online) die ik ooit heb gevolgd, toendertijd hebben we er een album in gemaakt. Deze keer heb ik de maten aangepast en het doosje gevuld met een kaartje, snoepjes en 2 vrijkaartjes voor een hobbybeurs. 

Op de voorkant/bovenkant heb ik eerst een stukje ribbelkarton gescheurd, daarop een kaartje gemat op kraft en voorzien van gaas.


Ook nog enkele bloemetjes, vlindertjes en pareltjes toegevoegd. Het laatje heb ik voorzien van een splitpen in de vorm van een hengsel. 


Om het kaartje heb ik ook nog een touwtje gewikkeld, het kaartje heeft de tekst "Have a nice day my love". 


Als je het openschuift zie je eerst een bijpassend kaartje en daaronder zitten de cadeautjes.


Het leuke is dat bijna alles uit 1 paperbook komt.
Ze heeft het al ontvangen en vond het erg lekker en ook leuk!


Natuurlijk heb ik er ook weer een tuturial van gemaakt, deze kan je hieronder vinden, samen met een overzicht van de gebruikte materialen.

Liefs Bianca


Tutorial:

Neem een stuk cardstock van 21x27cm


Ril de korte zijde op 2.5-5.5-15.5-18.5cm


Ril de lange zijde op 2.5-5.5-21.5-24.5cm


Snij of knip het gedeelte met kruisje weg. De plakflapjes knip je schuin weg.


Ik maak het doosje van kraft en dit is het resultaat van het bovenstaande:


Ik vouw alles naar binnen.


De plakflapjes lijm ik vast en dan lijm ik de strips aan de binnenkant.


Dit is het begin van het laatje


Voor de voorkant van het laatje neem ik een stuk greyboard van 1mm en snij dit in de maten 3.2x10.3cm


Dit bekleed ik met dun designpapier van 15x6cm.


Ik plak het greyboard in het midden op het designpapier en snij de hoekjes schuin weg, ongeveer 2mm van de punt.


De lange zijde lijm ik vast.


Dan duw ik met een puntig voorwerp de hoekjes een beetje terug.


Dan lijm ik de korte zijdes vast.


Dit is de voorkant.


Ik ga een splitpen in de vorm van een hengsel erdoor maken. Je kan natuurlijk ook andere splitpennen of een knoopje ofzo gebruiken.


Net echt he.


Dit lijm ik aan de voorzijde van het laatje.


Nu ga ik het doosje voor het laatje maken.
Neem een stuk cardstock van 19.8x29.7


Ril de korte zijde op 3.2


De lange zijde rillen op 3.2-13.5-16.7-27cm en knip onderin de flapjes in tot de rillijn. De kleine flapjes kan je weer schuin wegknippen.


Ik gebruik kraft en dit is het resultaat van het bovenstaande:


Alles naar binnen vouwen en lijm de lange plakstrook vast. De onderkant kan je ook vastlijmen.


Nu is de basis klaar en kan je gaan versieren.


Ik begin met het beplakken met designpapier.


Ook de binnenkant beplak ik met designpapier.


De bovenkant versier ik met een leuk kaartje en nog versiersels. 


Veel plezier met het maken en hieronder volgt nog een overzicht van de gebruikte materialen.

Gebruikte materialen van Craft Sensations:

Paperbook, zie je rechts onderin.


Kraft.




Ook gebruikt:

  • Vlinders, bloemetjes, gaas, ribbelkarton, splitpen

8 opmerkingen:

  1. Leuk idee zeg! Deze zal ik vast eens gaan maken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer supergaaf. En ook: weer opgeslagen....🤣😍

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi, bedankt voor het patroon.voor de knop gebruik ik de reserve knopen van jeans. Die uit 2 onderdelen bestaat en je een tik met de hamer moet geven. Op de knop plak ik dan een ronde sticker.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Très très jolie boîte à surprises!
    Merci pour le tutoriel...
    Bon week-end

    BeantwoordenVerwijderen