Pagina's

vrijdag 13 november 2020

Labelboekje in pocket

   

Hi allemaal,

Deze keer heb ik een labelboekje gemaakt, ook super leuk om te gebruiken bij een verjaardag. Bijna alles komt weer uit 1 paperbook. De labels zitten aan elkaar vast en hebben pockets voor tags en kaartjes.
In het boek zitten ook leuke teksten om als versiering te gebruiken.


Hieronder zie je de andere kant van het boekje.

Naast de teksten heb ik ook afbeeldingen gebruikt om te versieren.


Het boekje kan als het is dichtgevouwen in het pocketdoosje wat ook in het boek zit. Leuk om te geven en om te krijgen. 


Voor de liefhebbers heb ik hieronder een tutorial geplaatst en een overzicht van de gebruikte materialen.

Veel plezier met het maken!

Liefs Bianca,


Tutorial:

Neem een stuk cardstock van 18x27.5cm, rillen op 5.5-11-16.5-22cm


Dan cardstock kwartslag draaien en rillen op 13cm.


Vouw om en om berg en dal, zie foto, en snij onder in tot de rillijn:


De flapjes vouw ik 3 naar voren en 2 naar achteren, om en om. Om er zeker van te zijn dat het boekje zich goed laat vouwen, snij ik een 1mm van de zijkanten van de flapjes.


Dan vouw ik het boekje en snij ik de hoekjes eraf.


Dan maak ik bovenin in het midden een gaatje.


De 3 flapjes krijgen aan de zijkanten een strookje dubbelzijdige tape, deze plak ik pas vast als het designpapier erop zit. 


De andere 2 flapjes krijgen aan de andere kant tape:


De basis is klaar en nu kan je gaan versieren, zodra je designpapier hebt geplakt kan je de tape verwijderen en dichtplakken zodat er een pocket ontstaat voor tags en kaartjes:


Dan vouw/lijm ik het doosje dicht aan de onderkant en kan het boekje erin. 


Het doosje krijgt ook nog een strikje, maakt het net even wat leuker.

Bedankt voor het lezen!


Gebruikte materialen Craft Sensations:


Paperbook, zie je links bovenin.


Kraft papier.


Overige materialen:

  • Wit katoen
  • Gaasverband

8 opmerkingen: