Pagina's

vrijdag 29 oktober 2021

Labelpocket

  

Hi allemaal,

Vandaag heb ik een tutorial van een labelpocket gemaakt voor jullie. Het is een soort van pocket waar je allemaal labels in kunt doen, deze wordt bijeen gehouden door een bind ring. In plaats van een bindring kan je ook een lintje gebruiken. Het designpapier komt allemaal uit het blok "Florals & Basics" van Craft Sensations.


De voorkant heeft een extra pocket, waar ik 2 labeltjes in heb gestopt. De ene zijde is bekleed met designpapier en de andere zijde is voor "notes" en "to do".


De pocket bestaat uit 7 labels waarvan er 2 vast zitten, is de voor en achterkant van de pocket, en 5 losse. De losse labels heb ik voorzien van fotokaartjes, dus ruimte voor minimaal 10 foto's.


Voor de versiering heb ik stempeltjes en pareltjes gebruikt, ook bakerstwine mag er natuurlijk niet ontbreken. 


Ik hoop dat jullie het leuk vinden en mochten jullie het maken dan zou het leuk zijn als je het wil delen op onze Facebookpagina!

Hieronder de tutorial en natuurlijk het overzicht van de gebruikte materialen.

Groetjes


Tutorial:

Neem 2 stukken cardstock van 14x10cm.


Ril deze 13x op elke cm.


Vouw deze om en om, dus dal-berg-dal-berg enz.


Ik bewerk de randen met inkt, dit zijn de zijkanten van de pocket.


Dan neem je een stuk cardstock van 11x8cm en ril deze op 7 en 9cm.


Ook deze randen bewerk ik met inkt, dit is de onderzijde van de pocket.


Neem 7 stukken 8x12cm.


De hoekjes snij ik schuin af op 2cm.


Dan snij ik voor de labels designpapier, 0.5cm kleiner. Ik snij zowel voor de voorkant als achterkant.


De randen ruw ik op en bewerk ik met inkt. Van de voorste en achterste label plak ik 1 zijde designpapier nog niet vast.


Dan maak ik overal in het midden een gaatje, zorg dat ze allemaal op dezelfde plaats zitten.


Pak de zijkanten erbij en voorzie de linker en rechter zijde van tape of lijm, zie foto:


Plak deze op de 2 labels die nog geen designpapier hebben, hou de onderkant gelijk, zie foto:


De binnenkant ziet er zo uit:


Lijm ook de andere zijde vast zodat je onderstaande krijgt: 


Dit moet goed vast zitten, dus ik knijp er even wat wasknijper op.


Dan lijm ik het designpapier op de voorkant, achterkant nog niet!


Dan neem ik de onder kant en voorzie deze van tape. De lange flap alleen de zijkanten voorzien van tape, dit wordt een pocket:


Lijm de onderkant vast aan de voorkant, de 1e ril lijm gelijk met de onderkant.


Dan lijm je de achterkant vast, die zit er nu zo uit:


Dan het laatste stukje designpapier op de achterkant.


Als je de labels er in stopt is de basis al klaar:


Voor de pocket aan de voorkant snij ik ook designpapier, lijm ik nog niet vast.


De labels krijgen foto kaartjes van 6.5x9cm, ik zet de maat van de foto erop, zodat je weet welk formaat gebruikt kan worden.


In totaal nu 5 fotokaartjes.


Ik stempel een tekst en enkele vlinders...


De vlinders kleur ik met roze metallic verf.


Om het stuk designpapier wikkel ik bakerstwine en versier ik met de stempels en enkele pareltjes.


Ik maak 2 labels, 5x9cm en 5x10cm, de hoekjes snij ik af op 1cm.


De voorkant krijgt designpaper en de achterkant laat ik wit en stempel ik "to do" en "notes". Ook maak ik hier een gaatje in.


Ik sluit de pocket met een bindring, maar kan ook met een stukje lint. Om het wat speelser te maken knoop ik om de bindring wat bakerstwine die ik uitpluis.


En dan is dit het eindresultaat!


Bedankt voor het lezen en veel plezier als je het gaat maken.

Gebruikte materialen van Art en Craft Sensations:

Designpapier.


Cardstock.


Stempels.



Waterverf.


Bakerstwine.


Strass.

3 opmerkingen: