Pagina's

maandag 18 maart 2019

Baby peek-a-boo kaartje, net even anders

Hoi hoi,

Weet je nog hoe ik vertelde van de babyboom die gaande is op mijn werk? Inmiddels is collega nummer 2 is bevallen van een prachtige zoon!! Geweldig! Dat betekent nog vier collegaatjes te gaan in de komende periode haha! Ja echt, en een van hen verwacht haar vierde zoon! En van mij kun je dus nog meer inspiratie voor geboortekaartjes verwachten ;-) 

Maar alles op z'n tijd, hieronder het kaartje dat ik maakte voor collegaatje nummer 2
...
  


Dit keer niet de beertjes, maar een superschattig klein girafje in de hoofdrol! 



Word je toch blij van, van dit doorkijkje? Zie 'm staan met z'n blauwe party-hoedje en struikje bloemen, alsof ie zegt 'hier ben ik dan!'.   



Zoals je ziet heb ik er een beetje een bijzondere kaart van gemaakt. Ken je dat? Heb je een idee in je hoofd, alles uitgedacht, spullen erbij gezocht, en uiteindelijk loopt het net allemaal een beetje anders? Dit was dus zo'n kaart met hindernissen. Tot twee keer toe heb ik een nieuwe kaartbasis moeten maken, ofwel omdat ik verkeerd geplakt had, ofwel omdat ik niet goed gestanst had. De uitgestanste cirkels zijn nu nog niet helemaal passend, maar ik vond het wel goed en wees eerlijk: het blijft handgemaakt (mijn excuus voor ieder foutje ;-))



Eerst maakte ik het paneeltje dat ik aan de binnenkant van de kaart heb aangebracht. Ik stanste cirkels en een sierrand (gewoon door een geschulpte stans te nemen en daar een net iets kleinere cirkelstans in te leggen om vervolgens door de stansmachine te draaien). En ik heb gewerkt met desingerpapier.

Ik ben vergeten om een foto van het paneeltje te maken voordat ik 'm in de kaart had aangebracht, maar op de foto hieronder kun je zien hoe ik het paneeltje heb gemaakt. 


Het paneeltje heeft als basis een stuk blauw cardstock, net zo groot als de kaartbasis (13,5 bij 13,5 cm). Vervolgens een witte mat van 13 bij 13 cm, die ik vervolgens weer gemat heb met een stukje designerpapier van 12,5 bij 12,5 cm. Alle randen heb ik blauw ge-inkt, je zou hiervoor ook 3D pearl paint kunnen gebruiken.

Vervolgens bracht ik een strip desingerpapier met kleine bloemen van ongeveer 4 cm breed (en 12,5 cm lang) aan op het paneel. Waarna ik ben gaan werken met de afbeelding. Om het girafje een mooi frame te geven stanste ik dus een sierrand, een witte cirkel, een blauwe cirkel en nogmaals een witte cirkel waarop mijn stempelmotiefje precies paste! Zoals gezegd, mijn kaart kwam met hindernissen en omdat ik eerst iets anders met de kaart van plan was, had ik aan de onderzijde een kleeftab aangebracht. Maar wat ik voor ogen had ging niet werken en dus moest de kleeftab eraf...papier gescheurd! En dus bracht ik langs de onderzijde een mooi stuk lint aan, dat ik nog in mijn voorraad vond. Probleem opgelost! 



Schattig motiefje toch? Ik vind de bloemetjes van het designerpapier ook zo verrassend goed werken met het struikje dat ie heeft meegebracht. Ik ben nu eenmaal van het afstemmen, girafje bloemetjes, dan designerpapier ook bloemetjes ;-)

De voorkant heeft hetzelfde leuke geruite designerpapier gekregen als de binnenkant. Ik stanste een cirkel uit voor het doorkijkje en bracht een witte sierrand aan. Een aantal wolkjes gestanst die ik licht met inkt heb aangezet. Onderaan een simpele knoop van hetzelfde lint als de binnenkant en een paar blingetjes bovenin maken de voorkant af. 


Uiteraard heb ik het girafje gekleurd met de kleurpotloden van CS. Niet eens met de potloden uit de nieuwe doos, ik heb gewoon de 'oude' potloden gebruikt. En een betje glitterpen! Mag dan wel een jongentje zijn, een beetje glitter misstaat hem niet ;-).


Dit was 'm voor vandaag! Ik hoop dat jullie mijn kaartje mooi vinden en dat het jullie inspireert om weer eens een wat ouder stempel-setje uit de kast te trekken en om je designerpapier te gebruiken. Hieronder vinden jullie als altijd de lijst met gebruikte producten en tenslotte wil ik jullie eens bedanken voor al jullie enthousiaste reacties op onze projecten. Daar doen we het voor! 

Creatieve groetjes, 
Sandra 


















9 opmerkingen:

  1. Ik vind hem superschattig! Heel mooi papier eninderdaad, een heel lief stempeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach wat een schatje Sandra! Het giraffe is erg lief! Alles mooi op elkaar afgestemd!!

    Jij zegt de zijkantjes be-inkten met 3D pearl paint, hoe zou je dat opbrengen dan, ook met een blendertool?
    (Heet dat blendertool,zo’n houten houdertje met kussentje? Geen idee eigenlijk haha)

    Fijne maandag en lieve groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze kaart bevat veel mooie details.
    Zo knap hoe jullie dat elke keer voor elkaar krijgen.
    En dan ook nog eens een duidelijke uitleg erbij, erg leuk en fijn om te lezen.
    Een echte jongens kaart vind ik het.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Via via ben ik hier terecht gekomen, leuk blog is dit! Wat een lieve babykaart is dit, leuk model ook.
    Groetjes, Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je bij ons blog gekomen bent! Welkom! Dankjewel ;-)
      groetjes,
      Sandra

      Verwijderen